کرمان در حوزه‌های مختلف میراث‌فرهنگی جزو  استان‌های برتر و برخوردار کشور است

مدیرکل میراث‌فرهنگی استان کرمان گفت: کرمان پهناورترین استان کشوراست و در حوزه‌های مختلف میراث‌فرهنگی جزو استان‌های برتر و برخوردار کشور است.

به گزارش میراث آریا و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان، سعید شاهرخی ۲۷ اسفند ماه ۱۴۰۲ در نشست خبری با اصحاب رسانه استان کرمان گفت: کرمان پهناورترین استان کشوراست و در حوزه‌های مختلف میراث‌فرهنگی جزو استان‌های برتر و برخوردار کشور است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان گفت: در حوزه بناهای تاریخی ما هم سطح استان‌های برتر کشور هستیم، در حوزه حافظه و ثبت‌ جهانی رتبه اول در کشور را داریم.

او افزود: در حوزه میراث‌فرهنگی ناملموس هم جزو استان های برخوردار به تناسب همه گستردگی قومیت‌های استان کرمان  هستیم و استان کرمان در حوزه میراث‌طبیعی هم جزو اولین‌های کشور است.

شاهرخی گفت: مهم‌ترین نقش سیاسی را اصحاب رسانه  در جامعه ایفا خواهند کرد و نگاه نقش سیاسی اثرگذار هم در واقع هم منشاء علمی و جامعه‌شناسی دارد و هم منشاء ایدئولوژیک و دینی دارد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان افزود: اصحاب رسانه استان کرمان به طور عام درواقع حراست و حفاظت از میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان نقش مهمی خواهند داشت.

او در ادامه بیان کرد: میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان در واقع  یک موسسه علمی، پژوهشی و فرهنگی است، فرآیندی که باید الگو قرار دهیم رفتار تعاملی است و تعامل حسنه است که باید در جامعه ثابت شود.

شاهرخی افزود: رضایت جامعه هدف مهم است و این مهم فقط با تعامل حسنه صورت خواهد پذیرفت.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان گفت: گردش اطلاعات بین ما و اصحاب رسانه موجب ارتباط و ایجاد تعامل خواهد شد که موجب معرفی بهتر ظرفیت‌های میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی خواهد شد.

او در ادامه ضریب اشغال واحدهای اقامتی استان کرمان را ٤٠ درصد اعلام و گفت: ٤١ منطقه نمونه گردشگری در استان کرمان وجود دارد.

شاهرخی افزود: در سال آینده نشست باستان‌شناسان ایران به میزبانی استان کرمان برگزار و همچنین برنامه‌های هفته پژوهش وزارت میراث فرهنگی در کرمان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402122701954

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha