برگزاری طرح کارگاه‌گردی صنایع‌دستی در استان گلستان/ مسافران نوروزی از کارگاه‌های صنایع‌دستی استان بازدید می‌کنند

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان از اجرای طرح کارگاه‌گردی صنایع‌دستی برای معرفی تولیدات صنایع‌دستی استان برای مسافران نوروزی خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، مریم حاجی‌ابراهیمی با اعلام این خبر گفت: در قالب طرح کارگاه گردی، علاقه‌مندان به حوزه صنایع‌دستی و تورهای گردشگری می‌توانند به کارگاه‌های صنایع‌دستی مراجعه کرده و روند تولید صنایع‌دستی را مشاهده کنند.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان گلستان افزود: این طرح در ایام نوروز ۱۴۰۳ در استان اجرا می‌شود و تعداد ۶۷ کارگاه‌ صنایع‌دستی سطح استان برای گنجاندن در برنامه بازدید مسافران انتخاب‌شده‌اند.

او این طرح را اقدام مطلوبی در راستای معرفی جاذبه‌های صنایع‌دستی استان دانست و افزود: این طرح باهدف ترویج اقتصاد هویت بنیان و معرفی حرفه‌ها و فرآیند ساخت و تولید محصولات صنایع‌دستی برای گردشگران برای شناخت هر چه بیشتر فرهنگ و هنر اصیل و تمدن ایران اسلامی اجرا می‌شود.

حاجی‌ابراهیمی با اشاره به این‌که علاقه‌مندان می‌توانند مشخصات کارگاه‌های فعال در این طرح را از پرتال اطلاع‌رسانی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان به آدرس https://golestan.mcth.ir/ دریافت کنند، تأکید کرد: مسافران نوروزی امکان خرید تولیدات صنایع‌دستی را در بازدید کارگاهی خواهند داشت و این ظرفیت نیز می‌تواند به رونق کارگاه‌ها منجر شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402122802004

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha