جشنواره ملی عکس «بهارگاه» به میزبانی سیستان و بلوچستان برگزار می‌شود  

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان گفت: نخستین جشنواره ملی عکس با عنوان بهارگاه و شعار «عیدآمد و عیدآمد» به میزبانی این استان برگزار می‌شود.  

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان، محمدهادی طهرانی‌مقدم ۲۸ اسفندماه اظهار کرد: استان سیستان و بلوچستان با موقیعت جغرافیائی خاص و فرهنگ و تمدن غنی و بافت بومی ویژه و جاذبه‌های طبیعی و بکر خود می‌تواند برای همگان به خصوص عکاسان هنرمند و علاقمندان هنر عکاسی و مردم خوش ذوق و با قریحه ایران‌زمین، موقعیت مناسبی را برای به تصویر کشیدن زیبایی های این منطقه از کشور داشته باشد. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان افزود: هم‌زمانی بهار قرآن با بهار طبیعت این فرصت را مغتنم کرده تا لحظاتی زیبا در قالب عکس از هم‌نشینی این دو آیین ایرانی_اسلامی در کنار هم ثبت و مستند شود. 

او افزود: در همین راستا اداره کل میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان با همکاری کانون عکاسان مستقل استان و مشارکت استانداری، منطقه آزاد چابهار و حوزه هنری اقدام به برگزاری نخستین جشنواره ملی عکس بهارگاه با محوریت سیستان وبلوچستان کرده است.  

به گفته طهرانی‌مقدم، شرکت در این جشنواره برای عکاسان حرفه‌ای و آماتور(عموم علاقمندان به هنر عکاسی) آزاد و رایگان است و آثار می‌تواند با دوربین حرفه‌ای یا گوشی تلفن همراه ثبت شده باشد که هر عکاس هم می‌تواند در هر بخش ۱۰ اثر به صورت تک عکس و در مجموع ۲۰ قطعه اثر به دبیرخانه جشنواره «بهارگاه» ارسال کند. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: بخش اصلی جشنواره با عنوان "سیستان و بلوچستان و عید نوروز" است که شامل محورهای میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی، آثار باستانی استان، صنایع‌دستی، پوشاک، طبیعت‌گردی و حفظ محیط‌زیست، جشن‌ها، آداب و رسوم عید نوروز، دورهمی‌های خانوادگی، تکریم جایگاه خانواده، سفرهای خانوادگی و جمعی در وسعت دومین استان پهناور ایران برنامه‌ریزی شده است.  

او ادامه داد: بخش ویژه نیز با عنوان "بهار قرآن" شامل وحدت بین مذاهب، سفره افطار، نماز، دعا و نیایش، راز و نیاز، ذکر، صدقه، خیرات، سحری، افطار، مساجد و معماری اسلامی سیستان وبلوچستان و… بوده که بیانگر جایگاه بندگی و حس تعبد با معبود است.  

طهرانی‌مقدم ادامه داد: شرکت در بخش تلفن همراه که شامل عکاسی با گوشی تلفن همراه (موبایل) با محوریت گردشگری است، برای تمامی شهروندان وگردشگران و عکاسان آزاد است و برای شرکت در این بخش می‌بایست عکس‌های موبایلی علاوه بر بارگذاری در سایت جشنواره، ارسال همان عکس با هشتگ #بهارگاه نیز در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته شوند. 

او خاطرنشان کرد: ارسال آثار صرفاً از طریق ارسال به نشانی الکترونیکی: Zahedanphoto.ir@gmail.com امکان‌پذیر بوده و درهنگام ارسال ذکر نام و نام خانوادگی عکاس، تاریخ تولد، شماره ملی و شماره تماس پاسخگو الزامی است. 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان افزود: به سه نفر برتر در بخش اصلی(حرفه ای) به ترتیب تندیس جشنواره، لوح تقدیر به همراه مبالغ پنج، چهار و سه میلیون تومان تعلق خواهد گرفت و تقدیر هیات داوران از نگاه یک عکاس با مبلغ یک میلیون تومان نیز در این بخش دیده شده است.  

او خاطرنشان کرد: جایزه بخش ویژه بهار قرآن هم شامل تندیس جشنواره، لوح تقدیر به همراه مبلغ هفت میلیون تومان و بخش مردمی نیز اهدای ۵جایزه به ۵نگاه موفق به تشخیص کارشناسی گروه داوران جشنواره با جوایز نفیس صنایع‌دستی استان و مبلغ یک میلیون تومان تعیین شده است.  

طهرانی‌مقدم در پایان خاطرنشان کرد: آخرین مهلت ارسال آثار ۲۴ فروردین ماه ۱۴۰۳ تعیین شده و مراسم اختتامیه و تقدیر از برگزیدگان نیز اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ برگزار می ‌ود که علاقه‌مندان به منظور کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به آدرس زاهدان، بلوار خرمشهر۱۴، مجتمع فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کانون عکاسان مستقل استان  مراجعه کرده و یا با شماره تلفن ۰۹۳۳۵۱۲۴۵۰۶ تماس بگیرند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402122802062

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha