صدور اولین پروانه بهره‌برداری گردشگری کشاورزی در دامغان

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان دامغان از صدور اولین پروانه بهره‌برداری گردشگری کشاورزی در شهرستان دامغان خبر داد.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان، مجتبی اکبرپور با اعلام این خبر گفت: این پروانه بهره‌برداری برای واحد گردشگری کشاورزی با نام آب سیج در شهر دیباج شهرستان دامغان صادرشده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان دامغان بابیان اینکه یکی از کسب‌وکارهای جدیدی که میان دو حوزه گردشگری و کشاورزی شکل‌گرفته است، گردشگری کشاورزی است، افزود: با استناد به ماده ۷ قانون توسعه ایرانگردی و جهانگردی و ماده ۶ آیین‌نامه ایجاد، اصلاح، تکمیل، درجه‌بندی و نرخ‌گذاری تأسیسات گردشگری و نظارت بر آن‌ها، محیط‌های گردشگری روستایی و عشایری می‌توانند باهدف توسعه گردشگری و بهبود درآمد، به فضایی برای گردشگری کشاورزی تبدیل شوند.

او استفاده از ظرفیت کشاورزی و باغات را فرصتی طلائی در پیشبرد اهداف گردشگری برشمرد و اضافه کرد: مشاهده روش‌ها و مراحل تولید محصولات کشاورزی، دامی و شیلات، پرورش کرم ابریشم و زنبورعسل، پرورش و صید ماهی جاذبه گردشگری محسوب می‌شود که با گردشگری کشاورزی مشارکت هم‌زمان در این فعالیت‌ها از لحاظ تفریحی امکان‌پذیر خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402122902151

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha