سواحل بکر مکران و بندر چابهار از ۲۵ اسفند تا ۱۵ فروردین پذیرای مردم/ شماره ۱۵۵۰ برای اعلام سوانح دریایی

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان با اعلام ۴ منطقه گردشگری دریایی در این استان از ۲۵ اسفند تا ۱۵ فروردین، گفت: بندر چابهار، بندر کنارک، بندر زرآباد و حوزه شرق سواحل مکران، ۴ منطقه‌ای است که برای مردم جهت انجام گردشگری دریایی در طرح نوروزی سال آتی، تعبیه شده است.

به گزارش میراث آریا، قاسم عسگری‌نسب مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان، درباره برنامه گردشگری دریایی این استان در نوروز طرح نوروزی سال ۱۴۰۳ که از ۲۵ اسفندماه سال جاری تا ۱۵ فروردین ماه سال آینده مدنظر قرار می‌گیرد، اظهار کرد:  با توجه به زیرساخت‌های بکر سواحل استان سیستان و بلوچستان به ویژه در بندر چابهار و سواحل مکران، مقوله گردشگری دریایی استان با همکاری دستگاه‌های مرتبط نظیر سازمان میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، شهرداری، فرمانداری و...برای خدمت‌رسانی هرچه بهتر به مردم، دنبال می‌شود.

طرح گردشگری دریایی تا ۲ مایل دریایی

او افزود: در این خصوص طرح گردشگری دریایی تا ۲ مایل دریایی، برای دو دسته از شناورها مدنظر قرار می‌گیرد. شناورهایی که مجوز گردشگری دریایی را از سازمان بنادر و دریانوردی و وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی دریافت می‌کنند و دیگر شناورها آن‌ها هستند که کاربری صیادی دارند و در ایام نوروز درخواست فعالیت گردشگری دریایی موقت دارند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه پس از بازرسی فنی و ایمنی توسط همکاران اداره کل بنادر و دریانوردی در حوزه دریایی و همچنین موسسات رده‌بندی صادر خواهد شد تا مجوز فعالیت شناورها به منظور گردشگری نوروز دریایی، صادر شود، گفت: همکاران در حوزه ایمنی دریایی فعالیت خواهند کرد و در عین حال تیم‌های مشخصی برای نظارت بر فعالیت و سوار و پیاده‌شدن گردشگران دریایی در نظر گرفته شده است.

حفظ ایمنی دریایی و تردد ایمن شناورها در دستورکار

عسگری‌نسب با تاکید بر اینکه حفظ ایمنی دریایی و تردد ایمن شناورها در حوزه گردشگری دریایی به صورت جدی در ایام نوروز مد نظر قرار دارد، اظهار کرد: همچنین استفاده از جلیقه نجات و حفظ محیط زیست دریایی از دیگر موارد بسیار مهمی است که بر آن تاکید داریم.

او با اشاره به اینکه در چهار منطقه استان سیستان و بلوچستان، طرح گردشگری دریایی نوروز مدنظر قرار می‌گیرد، اعلام کرد: فعالیت‌ها در حوزه گردشگری دریایی در استان سیستان و بلوچستان در حوزه شرق سواحل مکران، بندر چابهار، بندر کنارک و بندر زرآباد صورت خواهد گرفت و در این چهار منطقه، ظرفیت گردشگری دریایی بالایی برای مردم وجود دارد.

شماره تماس اضطراری برای سوانح دریایی

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان، در انتها گفت: مسافران دریایی می توانند از هرکجای استان های ساحلی در صورت بروز هرگونه سانحه دریایی با شماره چهار رقمی ۱۵۵۰ و بدون نیاز به گرفتن کد پیش شماره به راحتی و به طور مستقیم با مرکز هماهنگی جستجو و نجات دریایی برای ارائه گزارش حادثه و درخواست کمک تماس حاصل کنند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402122902171

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha