گرمخانه‌ها و مدارس مازندران برای استقرار اضطراری مسافران آماده باشند

معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران تاکید کرد: اسکان اضطراری و گرمخانه‌ها و مدارس برای استقرار مسافران آماده باشد.

به‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران، قاسم عزیززاده گرجی امروز سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ در ستاد اجرایی خدمات سفر که در شهرستان قائم‌شهر برگزار شد، در خصوص ارزیابی کمیته‌های ستاد اجرایی خدمات سفر، گفت: ارزیابی کمیته‌ها با توجه به خدمات‌رسانی و اقداماتی که برای گردشگران و مسافران نوروزی انجام‌می‌دهند، صورت می‌گیرد.

معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران و جانشین ستاد خدمات سفر استان تصریح کرد: کمیته‌های شهرستانی گزارش‌های روزانه خود را به ستاد مرکزی ارائه دهند.

او در خصوص گردشگری مذهبی، گفت: با توجه به ظرفیت‌های مازندران می توان در خصوص گردشگری مذهبی برنامه ریزی‌های مطلوب انجام داد.

عزیززاده گرجی به بحث‌ سرویس‌های بهداشتی و نمازخانه‌های بین راهی اشاره کرد و گفت: با توجه به تاکیدات استاندار نظارت جدی بر ساماندهی تمام سرویس‌های بهداشتی و نمازخانه‌های بین راهی استان باید در دستور کار دستگاه‌های اجرایی ذیربط و کمیته‌ها قرار گیرد

معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران به فعال بودن تمام مساجد استان برای استفاده مسافران تاکید کرد.

او با اشاره به شرایط بد جوی در استان،افزود: اسکان اضطراری و گرمخانه‌ها و مدارس برای استقرار مسافران آماده باشد.

عزیززاده گرجی به رعایت حرمت ماه رمضان تاکید کرد و گفت: مجوز و معرفی فعالیت واحدهای پذیرایی با میراث‌فرهنگی و اتحادیه و فرماندهی انتظامی استان صورت می‌گیرد.

برپایی غرفه‌های نماز و افطاردهی ساده در مازندران

حسین ایزدی در این جلسه با اشاره به فعالیت ۱۳ کمیته ستاد اجرایی خدمات سفر در استان،گفت: برای نوروز ۱۴۰۳ به این تعداد کمیته ها ۲ کمیته اضافه شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران و دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان تصریح کرد: از ۴۵ روز گذشته ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران کار خود را آغار کرد و با توجه به اینکه مازندران مقصد گردشگری است دبیرخانه دائمی این ستاد نیز به صورت دائم فعال است.

ایزدی ادامه داد: تمام کمیته‌ها برای خدمات رسانی به مسافران و گردشگران آماده فعالیت است.

 مدیرکل میراث‌فرهنگی مازندران در خصوص کمپین‌ها و چادرهای هلال احمر،گفت: این چادرها و کمپین‌ها به عنوان غرفه‌های برپایی نماز، افطاردهی ساده، برنامه‌های فرهنگی برای کودکان و نوجوانان در نظر گرفته شد.

 او ادامه داد: پاکسازی محوطه‌ها و سطح استان توسط شهرداران استان انجام شود.

ایزدی یکی از ارزیابی‌ها و معیارهای برنامه‌های نوروزی را راه‌اندازی نوروزگاه‌ها بنام شهدا عنوان کرد. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی مازندران به فعال بودن مساجد استان در تعطیلات نوروز با توجه به ماه رمضان برای استفاده گردشگران و مسافران و ساماندهی سرویس‌های بهداشتی بین راهی تاکید کرد.

او در ادامه گفت: گردشگری مذهبی با تکیه بر بقاع متبرکه، مساجد و امامزاده‌های استان و مزار شهدا در دستور کار قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403010100004

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha