ایلام پدیده نوظهور گردشگری است/ برای رفاه مسافران از خدمات مساجد بین‌راهی بهره گرفته شود

استاندار ایلام گفت: استان ایلام سال گذشته به‌عنوان استان نوظهور گردشگری شناخته شده و در سال ۱۴۰۲، میزان اقامت در استان نسبت به سال ۱۴۰۱، رشد ۵۲ درصدی داشت.

حسن بهرام‌نیا در گفت و گو با خبرنگار میراث‌آریا، اظهار کرد: تعطیلات نوروز سال ۱۴۰۲ استان ایلام نسبت به سایر نقاط کشور کمترین آمار تصادفات جاده‌ای را داشت و امسال نیز باید با هم افزایی دستگاه‌های مرتبط ستاد سفرهای نوروزی، تصادفات جاده‌ای استان به حداقل برسد و گردشگران مسافرتی ایمن را در ایلام تجربه کنند.

او افزود: این استان در نوروز ۱۴۰۲ به اذعان وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به عنوان پدیده نوظهور گردشگری مطرح شد و حجم مسافرت‌های نوروزی استان در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال قبل آن، به میزان ۵۲ درصد افزایش داشت.

او افزود: امید است در تعطیلات نوروزی ۱۴۰۳ نیز تعداد گردشگران و مسافران نوروزی استان ایلام نسبت به سال جاری افزایش یابد.

بهرام‌نیا ادامه داد: برای رعایت حال مسافران باید از خدمات مساجد بین‌راهی بهره گرفت و در این راستا بهداشت، تجهیز و نظافت سرویس‌های بهداشتی مساجد بین‌راهی اهمیت زیادی دارد و طبق مصوبه‌های ستاد سفرهای نوروزی متولی رسیدگی به مساجد بین راهی، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای است.

او همچنین نسبت به روشنایی تونل ها و جاده‌های کمربندی و آشکار سازی سرعت‌کاه‌ها در جاده‌های بین شهری استان تاکید کرد.

بهرام‌نیا خواستار ایجاد برنامه‌های با نشاط و شادی‌آفرین در ایام تعطیلات نوروزی و پیش از فرارسیدن لیالی قدر شد و بیان کرد: رضایت‌مندی مسافران و گردشگران نوروزی و عموم شهروندان از برنامه‌ ها و خدمات ستاد سفرهای نوروزی با هم افزایی دستگاه‌های عضو ستاد امکان پذیر است.

او با اشاره به تقارن بهار قرآن با بهار طبیعت، افزود: همزمانی این مناسبت ها فرصتی ارزنده برای ارائه بهترین و مطلوب‌ترین خدمات به مسافران نوروزی و عموم مردم استان ایلام است.

انتهای پیام/

کد خبر 1403010100066

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha