برپایی ۳۳ نوروزگاه در استان مرکزی

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی گفت: ۳۳ نوروزگاه با هدف استقبال از مسافران نوروزی در آغاز سال جدید در ورودی تمامی شهرهای این استان برپا می‌شود.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی، محمود مرادی‌نراقی روز چهارشنبه ۱ فروردین ۱۴۰۳ در جمع خبرنگاران گفت: یک تا سه، نوروزگاه در هر شهر استان به عنوان آیینه تمام نمایی از آیین‌ها و سنت‌های اصیل این استان پیش‌بینی شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی اضافه کرد: یک چهارم از شخصیت‌های بنام و مطرح کشور همچون امیرکبیر، دکتر حسابی، پروین اعتصامی، دکتر قریب، ... و در راس آنها رهبران انقلاب از خطه استان مرکزی هستند. 

او خاطرنشان کرد: تالاب میقان، کوه‌ها و غارها، طبیعت بکر، روستاهای تاریخی و تنوع بسیار خوب و طبیعی است که استعدادهای بسیار خوبی برای استان هستند که می‌تواند مقصد گردشگران باشند.  

مرادی‌نراقی در پایان خاطرنشان کرد: رسانه‌ها باید با بیان ارزش‌های تاریخی در حفظ و نگهداری این گنجینه‌ها به عنوان پیشینه تاریخی، میراث‌فرهنگی و گردشگری را یاری دهند.

انتهای پیام/

کد خبر 1403010200163

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha