پذیرایی از مهمانان نوروزی سیستان و بلوچستان با میوه‌های گرمسیری

دبیر ستاد تسهیلات خدمات سفرهای نوروزی سرباز در سیستان و بلوپستان گفت: مسافران نوروزی در بدو ورود به شهرستان سرباز با بسته‌های ویژه میوه‌های گرمسیری مورد استقبال قرار می‌گیرند.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل‌ میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان، مسلم بارکزهی اظهار کرد: به منظور نشان دادن میهمان‌نوازی و خونگرمی مردم و کشاورزان شهرستان سرباز، تمامی مسافران و گردشگرانی که به این شهر وارد می‌شوند با بسته‌های میوه‌های گرمسیری مورد استقبال قرار می‌گیرند.

دبیر ستاد تسهیلات خدمات سفرهای نوروزی سرباز افزود: این بسته‌ها شامل انواع میوه‌های گرمسیری از جمله پاپایا، گواوا، چیکو، کُنار و موز بوده که محصول باغات شهرستان است و خاطره‌ای خوب را برای گردشگران رقم می زنیم.

او ادامه داد: در این شهرستان همه دستگاه‌های عضو ستاد خدمات سفر با مشارکت و همراهی اداره میراث‌فرهنگی و همکاری خوب مردم و روستائیان در تدارک فراهم کردن روزهای بسیار خوبی برای گردشگران نوروزی هستند.

به گفته بارکزهی، با هماهنگی انجام شده در ستاد خدمات سفر شهرستان، مقرر شده تا مسافرانی که در ایام نوروزی به این شهرستان وارد می‌شوند مورد استقبال اعضای عضو ستاد قرار بگیرند و این امر از روزهای ابتدایی سفرها آغاز شده و در همان بدو ورود لبخند رضایت بر لبان گردشگران نشانده می‌شود.

دبیر ستاد تسهیلات خدمات سفرهای نوروزی سرباز تاکید کرد: برگزاری نمایشگاه بین‌المللی در بهمن‌ماه سال گذشته نیز بر روند ورود مسافران به این شهرستان تاثیر ویژه‌ای داشت چرا که در نمایشگاه تهران با استفاده از ظرفیت اداره کل، فعالان فضای مجازی و بوم‌گردی ها موفق شدیم تا سیستان و بلوچستان را با تمام زیبایی‌ها و دارایی‌های بکر و کم‌نظیری که دارد به مردم کشور معرفی کنیم و امروز برخی از آنها که به این استان سفر می‌کنند ناشی از تبلیغات مثبت نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته در تهران است.

پذیرایی از مهمانان نوروزی سیستان و بلوچستان با میوه‌های گرمسیری

تدارک برنامه های شاد برای مسافران

ماریه امیریان بخشدار مرکزی سرباز نیز در این باره گفت: این شهرستان همواره در ایام نوروز پذیرای گردشگران و مسافران نوروزی زیادی است و مردم و کشاورزان نیز با هدف اینکه مهمان‌نوازی خود را نشان دهند با انواع و اقسام روش‌ها مسافران را تکریم و احترام می‌کنند.

او افزود: امسال نیز همانند سال‌های گذشته علاوه بر ارائه بسته میوه‌های گرمسیری که مختص سیستان و بلوچستان است، با پرپایی سیاه چادرها به دنبال تدارک روزهای خوب و خاطره انگیزی برای مهمانان نوروزی هستیم.

به گفته امیریان، در این شهرستان جاذبه‌های گردشگری و طبیعی متعددی از جمله رودخانه همیشه جاری سرباز و باغات میوه‌های گرمسیری وجود دارد و با توجه به موقعیت آب و هوایی خوبی که دارد مسافران زیادی در ایام نوروز این شهرستان را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب می‌کنند.

بخشدار مرکزی سرباز تصریح کرد: یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری شهرستان سرباز، روستای هدف پیردان است که در این روستا نیز با مشارکت مردم و اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برنامه های شاد و متنوعی را برای مسافران تدارک دیده‌ایم.

او تاکید کرد: اجرای نورافشانی شبانه و موسیقی زنده محلی، بازارچه صنایع‌دستی، سفره‌های افطار ساده و... جزو برنامه‌هایی است که در ایام برنامه‌ریزی شده و در حال انجام است.

امیریان ادامه داد: خوشبختانه در این شهرستان همدلی خوبی میان دستگاه های دولتی و مردم وجود دارد و همه آنها حتی کودکان تلاش می‌کنند تا روزهای خوبی برای مسافران نوروزی رقم بزنند و امیدواریم در این امر مهم موفق باشیم.

پذیرایی از مهمانان نوروزی سیستان و بلوچستان با میوه‌های گرمسیری

سیستان وبلوچستان بهترین مقصد گردشگری است  

ابوالفضل نکودری یکی از مسافران نوروزی نیز گفت: از بیرجند به سرباز سفر کرده‌ایم و چون در رسانه ها تعریف نخلستان‌های سرسبز در کنار باغات میوه های استوایی این شهرستان را زیاد شنیده بودیم تصمیم گرفتیم در نوروز 1403 به جای سفر به شما کشور به این استان سفر کنیم.

نکودری افزود: آب و هوای خنک این شهرستان بسیار متبوع و دلچسب است و از اینکه سیستان وبلوچستان را برای سفر نوروزی خود انتخاب کرده‌ایم بسیار خوشحالیم و خانواده من نیز روزهای خوشی را در این استان و شهرستان سرباز سپری ‌می‌کنند.

او ادامه داد: مردم سیستان و بلوچستان بسیار خونگرم و مهربان هستند و به نحوی از ما پذیرایی می‌کنند که انگار عضوی از خانواده آنها هستیم و به هیچ وجه در این استان احساس غربت نداریم و پیشنهاد می‌کنم تا همه مردم ایران این استان را به عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب کنند.

به گفته نکودری، بر خلاف تبلیغات غلط و اشتباهی که در برخی رسانه‌ها انجام شده، سیستان وبلوچستان استانی امن، آرام و زیبا است که به نظر من هنور به کشور معرفی نشده و باید برای ارائه ظرفیت‌های واقعی این استان همه مردم و رسانه ها پای کار بیایند.

پذیرایی از مهمانان نوروزی سیستان و بلوچستان با میوه‌های گرمسیری

انتهای پیام/

کد خبر 1403010200216

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha