هلال احمر زنجان به بیش از ۷هزار نفر در طرح نوروزی خدمات داده است

مدیرعامل جمعیت هلال احمر زنجان گفت: ۷۶۳۴ نفر از هموطنان در قالب طرح نوروزی از خدمات امدادی، بشردوستانه، آموزش و بخش‌های مختلف درمانی بهره‌مند شدند. 

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان، حکمت هاشمی روز پنجشنبه ۲ اسفندماه ۱۴۰۳ با تبریک سال «جهش تولید با مشارکت مردم» گفت: ارائه خدمات در قالب این طرح نوروزی با شعار «همراه‌تان هستیم» از ۲۴ اسفند سال گذشته در ۱۹ پایگاه امداد و نجات جاده ای، ۱۱ پست ثابت و سیار خدمات بشردوستانه و هفت پست ثابت آموزشی، درمانگاه، داروخانه و توانبخشی هلال احمر استان ارائه خدمات ویژه آغاز شده است. 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر زنجان یادآوری کرد: از ۲۴ اسفند سال گذشته تا پایان نخستین روز از فروردین سالجاری تیم‌های عملیاتی در ۱۳ عملیات امداد و نجات در قالب ۲۱ تیم ۵۴ نفره به هموطنان متاثر از حوادث خدمات ارائه داده اند. 

او گفت: نجاتگران در این عملیات‌ها موفق به انتقال سه مصدوم به مراکز درمانی و رهاسازی یک مصدوم گرفتار در داخل خودرو کردند. 

هاشمی اظهار کرد: با حضور ۲۳۱ نفر از اعضای جوانان دختر و پسر در ۱۱ پست ثابت و سیار استان ۳۱۸۳ مسافر نوروزی از خدمات بشردوستانه بهره‌مند شدند. 

مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان بیان کرد: اطلاع‌رسانی نقاط حادثه خیز، پویش بهرفت، طرح یاس، تست فشار خون، پویش سبز، بهره مندی از فضای دوستدار کودک، خیمه نماز و غرفه فرهنگی، آموزش مهارت‌های ایمنی و کمک‌های اولیه را از طرح‌های مختلف خدمات خدمات بشردوستانه است. 

او از برپایی هفت پست ثابت آموزشی در سطح استان در قالب طرح نوروزی گفت: با همراهی ۴۱ مربی ۲۴۴ مسافر نوروزی در هفت روز گذشته از آموزش‌ها کمک‌های اولیه و آمادگی در برابر مخاطرات بهره‌مند شده‌اند. 

هاشمی با بیان اینکه درمانگاه، داروخانه در زنجان و مراکز توانبخشی در شهرهای زنجان، ابهر و طارم در تعطیلات نوروز خدمات ارایه می‌دهند، او تاکید کرد: از ۲۴ اسفند سال گذشته تا پایان روز گذشته ۴۲۰۲ نفر نیز از خدمات مختلف این واحدها بهره‌مند شده اند. هموطنان در صورت گرفتار شدن در سوانح و حوادث برای دریافت خدمات امدادی با شماره ۱۱۲ ندای امداد بدون محدودیت زمانی تماس برقرار کنند.

انتهای پیام/

کد خبر 1403010200266

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha