۱۰۷۷ نفر از موزه‌های مازندران بازدید کردند

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران از بازدید ۱۰۷۷ نفر موزه‌های مازندران خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران، حسین ایزدی جمعه سوم فروردین ۱۴۰۳ در حاشیه بازدید از عمارت کلبادی و موزه تاریخ شهر ساری ضمن تبریک سال نو و ماه مبارک رمضان، گفت: موزه شهر ساری یکی از مهمترین موزه‌های استان و آبرو و پیشانی حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران است که باید با دقت و نظارت بیشتری اداره شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران افزود: از ابتدای ۲۴ اسفندماه ۱۴۰۲ تا دوم فروردین جاری ۱۰۷۷ نفر از موزه‌های استان بازدید کردند.

او با تاکید بر اینکه کارشناسان و کارکنان موزه باید ارتباط بیشتر و بهتری با گردشگران داشته باشند، تصریح کرد: کارشناسان باید معرفی خوب و شایسته از تاریخ و فرهنگ مازندران برای گردشگران و مسافرانی که از موزه دیدن می کنند، داشته باشند. 

یزدی از موزه‌ها به عنوان یکی از شاخص‌های فرهنگی منطقه یاد کرد و گفت: تاکنون جاذبه‌های متنوع مازندران باعث شده که موزه‌های استان از نگاه گردشگران دور بماند باید تلاش کنیم با ایجاد برنامه‌های فرهنگی و معرفی درست موزه‌ها به گردشگران، فرهنگ و هنر استان را در این فضاهای فرهنگی به گردشگران ارائه دهیم.

این موزه در سال ۱۳۸۷ به مناسبت سی‌امین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با سه بخش مستقل باستان‌شناسی، مردم‌شناسی و صنایع‌دستی راه‌اندازی شده است. عمارت کلبادی که ساختمان مرکزی و اصلی این موزه محسوب می‌شود متعلق به اواخر دوره قاجار بوده که در سال ۱۳۷۷ با شماره ۲۱۴۸ به‌ عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است موزه مردم شناسی هم در کنار این موزه در حمام وزیری قرار دارد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403010300405

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha