مراسم شادپیمایی نوروزی در شهر زنگنه برگزار شد

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ملایر از برپایی مراسم شادپیمایی در سطح شهر و سوغات‌سراهای شهر زنگنه خبر شد.

به گزارش میراث‌آریا و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان، ابراهیم جلیلی جمعه سوم فروردین ماه گفت: در این مراسم گروهی از هنرمندان با نماد اقوام ایرانی و لباس‌های سنتی و همراه داشتن نماد هفت‌سین و نواختن ساز و دهل مسیر شهر زنگنه را طی کرده و لحظات شادی را برای مردم زنگنه و مسافران نوروزی ایجاد کردند.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ملایر گفت: این مراسم به همت اداره شهرستان و با مشارکت شهرداری زنگنه برگزار شد.

او ادامه داد:  زنگِنه شهری کوچک از توابع بخش زند است که در جنوب شرقی ملایر قرار دارد. قرارگرفتن زنگنه در محور مواصلاتی ملایر - تهران از عوامل اصلی رونق و شکوفایی آن است. جالب توجه این که مقدار چشمگیری از سوغات ملایر مانند شیرۀ انگور و کشمش و گردو در سوغات سراهای شهر زنگنه به فروش می‌رسد و از مناظر دیدنیِ زنگنه می‌توان به قلعۀ ارباب، دو درّۀ سماق و زرشک، امام‌زاده و نیز باغات زیبا و دل‌انگیز گردو، آلبالو، گیلاس و انگور اشاره کرد. به علت فراوانی درختان گیلاس و آلبالو  و برگزاری چهار دوره جشنواره گیلاس و آلبالو، زنگنه به شهر شکوفه‌های گیلاس معروف شده است و این رویداد در فهرست رویدادهای گردشگری کشور به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/

کد خبر 1403010300432

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha