تردد بیش از ۶ میلیون دستگاه خودرو در راه‌های قزوین

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قزوین گفت: ۶میلیون و ۸۲۸هزار و ۶۰۱ دستگاه خودرو از ۲۵ اسفندماه گذشته تا پایان نخستین روز از اول سال و همزمان با آغاز تعطیلات نوروزی از راه‌های این استان تردد کردند.

به‌گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قزوین جواد حق‌لطفی روز پنجشنبه  ۲ فروردین ۱۴۰۳ با اعلام این خبر گفت: آمار تردد خودروها از آزادراه و راه‌های ارتباطی اصلی استان در ۶ روز نخست تعطیلات نوروزی سال گذشته بالغ بر ۶میلیون و ۶۴۲ هزار و ۸۴۸ دستگاه ثبت شده بود.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قزوین با اشاره به میزان تردد خودروها در اولین روز از سال جدید، اظهار کرد: روز گذشته یک میلیون و ۱۳۳هزار و ۷۵۰ خودرو از جاده‌های ارتباطی این استان عبور کردند که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۴درصد افزایش را نشان می‌دهد.

او به تعداد مسافران جابه‌جا شده از طریق پایانه‌های حمل مسافر استان هم اشاره کرد و گفت: از ۲۵ اسفند ماه گذشته تا پایان نخستین روز از سال جدید ۱۶هزار و ۹۹۵ مسافر از طریق پایانه‌های مسافربری به نقاز مختلف کشور جابه‌جا شدند که این میزان در مدت مشابه سال گذشته ۲۰هزار و ۴۶۱ مسافر بود.

حق‌لطفی یادآور شد: از مسافران نوروزی درخواست داریم تا نسبت به بازگشت خود مدیریت لازم را به عمل بیاورند و سفر خود را به روز و ساعت پایانی موکول نکنند و به رانندگان نیز توصیه می‌کنیم تا در مدت زمان سفر خود، به ازای هر ۲ تا سه ساعت رانندگی حداقل ۲۰ دقیقه را در محل‌های تعیین‌شده از جمله مجتمع‌های خدمات‌رفاهی حاشیه راه‌ها به استراحت بپردازند.

انتهای پیام/

کد خبر 1403010300452

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha