استقرار راهنمایان گردشگری در اماکن فرهنگی‌تاریخی گلستان در تعطیلات نوروز

معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان از استقرار راهنمایان گردشگری استان در برخی موزه‌ها و اماکن فرهنگی- تاریخی استان با همکاری انجمن حرفه‌ای و صنفی راهنمایان گردشگری خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از ستاد خبری ستاد اجرایی خدمات سفر استان گلستان، مرتضی حسینقلی‌زاده امروز پنجشنبه دوم فروردین‌ماه ۱۴۰۳ با اعلام این خبر گفت: راهنمایان گردشگری باهدف انجام راهنمایی تخصصی و تسهیل در ارائه خدمات شایسته به مسافران و گردشگران در موزه‌ها و اماکن فرهنگی‌تاریخی استان مستقر می‌شوند.

معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان با اشاره به این‌که امسال هفت راهنمای گردشگری آماده خدمت‌رسانی به بازدیدکنندگان اماکن تاریخی و موزه‌های استان هستند، افزود: راهنمایان گردشگری از حدود دو روز قبل از شروع تعطیلات نوروز در اماکن تاریخی استان مستقر شدند و در خصوص معرفی پیشینه تاریخی آثار موجود در موزه‌ها، معرفی استان، اماکن تاریخی و جاذبه‌های گردشگری، فرهنگ، آداب‌ورسوم، قابلیت‌ها و ظرفیت‌های صنایع‌دستی استان توضیحاتی را به گردشگران ارائه خواهند کرد.

او بیان کرد: موزه‌ها، ابنیه تاریخی و پایگاه‌های میراث ملی و جهانی در نوروز، از ساعت ۹ تا ۱۸ آماده خدمات‌دهی به گردشگران و بازدیدکنندگان هستند.

حسینقلی‌زاده خاطرنشان کرد: در «شب‌های قدر» ساعت بازدید اماکن تاریخی، موزه‌ها و پایگاه‌های ملی و جهانی استان از ۹ صبح تا ۱۷ است. فردای شب قدر، ساعت فعالیت موزه‌ها از ۱۰ صبح خواهد بود.

معاون میراث‌فرهنگی گلستان یادآور شد: تمامی موزه‌ها و اماکن تاریخی در روز ۱۳ فروردین، هم‌زمان با روز طبیعت و سالگرد شهادت حضرت علی (ع)، تعطیل هستند.

۱۳ موزه دولتی و خصوصی در استان گلستان فعال است.

انتهای پیام/

کد خبر 1403010300459

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha