معرفی جاذبه‌های گردشگری و تاریخی آذربایجان غربی از طریق کد کیو آر(QR)

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر آذربایجان غربی گفت: برای تعدادی از جاذبه‌های تاریخی و گردشگری سطح استان کد کیو آر تعریف و در مکان‌های گردشگری و تاریخی نصب شده است.

به‌گزارش میراث آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی، مرتضی صفری ۳ فروردین ۱۴۰۳ با اعلام این مطلب اظهار کرد: مسجد جامع، مسجد مهدی‌القدم، کلیسای حضرت مریم، خانه انصاری، آبشار سوله‌دوکل، بازار تاریخی، موزه باستان‌شناسی و ... از جمله مکان‌های تاریخی و گردشگری ارومیه هستند که کد کیو آر برای آنها تعریف شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی افزود: علاوه بر مکان‌های تاریخی و گردشگری برای هتل‌ها، مهمان‌سراها، اقامتگاه‌های سنتی، هتل‌آپارتمان‌ها، اقامتگاه‌های بوم‌گردی، دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری و مهمان‌پذیرها سطح استان نیز کد تعریف شده است.

او گفت: این کدهای کیو آر به صورت بروشور، تراکت و بنر تهیه شده و در بناهای تاریخی، گردشگری، مکان‌های عمومی و ورودی‌های شهر نصب می‌شود.

صفری تصریح کرد: در برخی شهرستان‌های استان از جمله مهاباد، شهرداری اقدام به تهیه کد کیو آر برای جاذبه‌های تاریخی و گردشگری کرده است.

انتهای پیام/

کد خبر 1403010300476

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha