ثبت بیش از ۵۸۵هزار بازدید از جاذبه‌های گلستان در دوم فروردین/ افزون بر ۱۸هزار مسافر نوروزی روز گذشته در استان اقامت کردند

سخنگوی ستاد اجرایی خدمات سفر استان گلستان و مسئول روابط‌عمومی و امورفرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان از ثبت بیش از ۵۸۵هزار بازدید از جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و توریستی استان در روز گذشته (دوم فروردین) خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از ستاد خبری ستاد اجرایی خدمات سفر استان گلستان، مسعود زیارتی امروز جمعه ۳ فروردین ۱۴۰۳ با اعلام این خبر گفت: در روز گذشته دوم فروردین ۵۸۵هزار و ۶۴۶ بازدید نوروزی از جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و توریستی توسط مسافران در استان انجام شده است.

مسئول روابط‌عمومی و امورفرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان افزود: از این تعداد ۲۸۵هزار و ۹۱۱ مورد از جاذبه‌های طبیعی، ۱۲۰هزار و ۶۷۲ بازدید از زیرساخت‌های گردشگری استان، ۶۷هزار و ۲۵۶ بازدید از اماکن تاریخی گلستان بوده است.

او خاطرنشان کرد: تعداد بازدیدها از اماکن تفریحی گلستان ۸۳هزار و ۶۴ بازدید بود و ۴۷۳۳ بازدید نیز از مراکز صنایع‌دستی استان ثبت شد.

زیارتی بیان کرد: همچنین ۲۳هزار و ۸۵۶ نفر در روز گذشته از اماکن مذهبی گلستان بازدید کردند.

افزون بر ۱۸هزار مسافر نوروزی روز گذشته در استان اقامت کردند

سخنگوی ستاد اجرایی خدمات سفر استان گلستان در ادامه یادآور شد: در روز گذشته ۱۸هزار و ۲۸۲ نفر در مراکز اقامتی رسمی، غیررسمی و اضطراری استان اقامت داشته‌اند.

او با اشاره به این‌که در روز گذشته ۱۱ هزار و ۴۵۷ نفر-شب در مراکز اقامتی رسمی استان اسکان داشتند، یادآور شد: در بین اقامتگاه‌های رسمی استان، بیشترین اقامت ثبت‌شده در روز دوم فروردین مربوط به اقامتگاه‌های بوم‌گردی و سنتی سطح استان با ۲۸۳۵ نفر-شب اقامت معادل ۲۵درصد از مجموع اقامت استان است.

زیارتی بیان کرد: در این روز همچنین تعداد ۱۵۶۴ نفر در هتل، ۱۷۷ نفر در مجتمع‌های گردشگری، ۵۷۳ نفر در مهمان‌پذیرها، ۷۴۳ نفر در هتل‌آپارتمان‌ها، ۳۰۲ نفر در هتل بوتیک سنتی، ۲۴۷ نفر در متل‌ها، ۱۹۰۰ نفر در خانه مسافرها، ۵۹۱ نفر در زائرسراها، ۱۹۰۰ نفر در مناطق نمونه گردشگری و اردوگاه‌ها، ۴۲۰ نفر در پارک‌های طبیعت‌گردی و ۲۰۵ نفر در مجتمع‌های خدمات بین‌راهی استان اسکان داشتند.

او در ادامه خاطرنشان کرد: در روز گذشته (دوم فروردین) ۶۵۱۷ نفر اقامتگاه‌های غیررسمی را برای اقامت انتخاب کردند و ۳۰۸ نفر نیز در اقامتگاه‌های اضطراری سطح استان اسکان داده شدند.

انتهای پیام/

کد خبر 1403010300478

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha