برگزاری بازارچه‌های نوروزی در موزه‌های تربت حیدریه

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تربت حیدریه از برپایی بازارچه صنایع‌دستی نوروزی در موزه‌های این شهرستان خبر داد.

به‌گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی، علی محمدی امروز شنبه چهارم فرودین ماه ۱۴۰۳ با اعلام این خبر افزود: در ایام نوروز بازارچه‌های موقت صنایع‌دستی در نقاط پرتردد گردشگران به‌ویژه مجموعه‌های تاریخی گردشگری، موزه‌ها و اقامتگاه‌های بوم‌گردی دایر است.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان تربت حیدریه ادامه داد: هدف از برگزاری این بازارچه‌ها آشنایی گردشگران با صنایع‌دستی و سوغات شهرستان، دسترسی  راحت‌تر گردشگران به‌منظور رفع نیازمندی‌ها در حوزه محصولات صنایع‌دستی و حمایت از هنرمندان این حوزه است.

او تأکید کرد: دربرخی از این بازارچه‌های نوروزی ورکشاپ‌های صنایع‌دستی هم برگزار می‌شود تا بازدیدکنندگان بیشتر با نحوه تولید آثار صنایع‌دستی شاخص شهرستان به‌ویژه در حوزه ابریشم و دست بافته‌های داری آشنا شوند.

محمدی تصریح کرد: این بازارچه نوروزی تا ۲۰ فروردین‌ماه در محل موزه مردم‌شناسی و موزه مازاری شهرستان دایر و از ساعت ۹ تا ۲۰ میزبان گردشگران است.

انتهای پیام/

کد خبر 1403010400574

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha