کاهش ۴۵ درصدی فوتی‌های جاده‌ای در برخی از استان‌ها/ اصلاح ۷۲۵ نقطه حادثه‌خیز در کشور

وزیر راه و شهرسازی گفت: بر اساس آمار ارائه شده از ابتدای آغاز طرح نوروزی تا پایان روز سوم فروردین امسال، خوشبختانه شاهد کاهش فوتی‌های تصادفات و سوانح جاده‌ای هستیم به گونه‌ای که این کاهش در برخی از استان‌ها ۴۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل است.

به‌گزارش خبرنگار میراث‌آریا، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی امروز شنبه ۴ فروردین ۱۴۰۳ در جلسه ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر که با حضور آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و در محل سالن خلیج فارس معاونت گردشگری برگزار شد، با بیان این مطلب اظهار کرد: کاهش تصادفات جاده‌ای و کاهش فوتی‌ها، یک خبر خوش در نوروز ۱۴۰۳ است و امید داریم تا پایان تعطیلات و در طول سال شاهد کاهش تصادفات و سوانح جاده‌ای باشیم.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: همچنین خوشبختانه موفق شدیم ۷۲۵ نقطه حادثه‌خیز را در سراسر کشور اصلاح کنیم که به کاهش تصادفات کمک می‌کند.

او اضافه کرد: یکی از سیاست‌های ما در نوروز امسال، تقویت ناوگان و توسعه زیرساخت‌ها است، از همین رو و با توجه به نامگذاری امسال از سوی رهبر انقلاب که بر شمارکت مردم تاکید دارد، در وزارت راه نیز به دنبال این هستیم که توسعه، تکمیل و تجهیز و نوسازی تجهیزات و ناوگان با مشارکت مردم انجام شود.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: امسال خوشبتانه پویش خوبی به نام «چشم به راهیم» ایجاد شد که این پویش با فراهم آوردن فضایی مفرح و با نشاط، فرصتی را برای توقف و استراحت رانندگان فراهم کرده است.

بذپاش یادآور شد: اصلاح مسیر منجیل به رودبار و بازشدن گره ترافیکی این منطقه، افتتاح و راه‌اندازی قطار همدان – سنندج و ... دو اقدام مهم وزارت راه و شهرسازی برای افزایش رضایتمندی گردشگران و مسافران نوروز به حساب می‌آید.

این نشست با حضور تعدادی از وزرا، جمعی از معاونان وزرا، نمایندگان دستگاه‌های عضو ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر برگزار شد.

در ابتدای این جلسه تعدادی از استانداران به صورت برخط به ارائه گزارش پرداختند و چند نفر از معاونان وزرا و نمایندگان دستگاه‌های عضو ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر گزارش‌های خود را درباره خدمت‌رسانی به گردشگران  در نوروز در حضور رئیس‌جمهوری اعلام کردند.

همچنین در این نشست سید عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، احمد وحیدی وزیر کشور و بهرام عین‌الهی نیز به ارائه گزارش در حضور رئیس‌جمهوری پرداختند.

رئیس‌جمهوری نیز در این نشست درباره اهمیت خدمت‌رسانی به گردشگران و مسافران نوروزی سخنانی را ایراد کرد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403010400588

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha