افزایش ١٤ درصدی اقامت گردشگران در کردستان/ پروازهای موجود پاسخگوی نیاز مسافران نیست

استاندار کردستان گفت: بر اساس آمارهای موجود از تاریخ ٢٥ اسفندماه ١٤٠٢ تا ٣ فروردین‌ماه سال‌جاری ١٢١هزار و ٤٢٣ مسافر و گردشگر نوروزی در استان اقامت داده شدند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ١٤درصد افزایش داشته است.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان، اسماعیل زارعی‌کوشا روز شنبه ٤ فروردین‌ماه ١٤٠٣ در جلسه‌ ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر که به صورت بر خط و با ریاست رئیس‌جمهوری و وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برگزار شد، اظهار کرد: ستاد اجرایی خدمات سفر کردستان در راستای ارائه خدمات به گردشگران و مسافران نوروزی تعداد سه جلسه به صورت رسمی و شش کمیسیون به صورت تخصصی در سطح استان برگزار کرده است.

استاندار کردستان با بیان اینکه بیشترین اقامت مربوط به شهرستان‌های مریوان، بانه و سنندج بوده است، افزود: امسال علاوه بر مراکز اقامتی رسمی و دارای مجوز شامل هتل، مهمان‌پذیر، هتل‌آپارتمان، اقامتگاه بوم‌گردی و سنتی، خانه مسافر و... از ظرفیت تعدادی از کمپ‌های موقت، مدارس و سالن‌های ورزشی هم برای اسکان مهمانان و گردشگران نوروزی استفاده شده است.

او به راه‌اندازی پویش کمپین چشم به راهیم در کردستان اشاره کرد و یادآور شد: این طرح نوروزی که به منظور فرهنگ‌سازی به مسافران برای ارتقای ایمنی سفرهای برون شهری و کاهش سوانح رانندگی در محور سنندج_کرمانشاه جنب فرودگاه روبه روی پایانه بار سنندج راه‌اندازی شده است، تا ١٣ فروردین‌ماه ادامه دارد.

زارعی‌کوشا همچنین از کاهش ٣٣درصدی مجموع تصادفات و کاهش ١٦درصدی مجروحان در طرح نوروزی امسال در استان خبر داد و افزود: اقدامات خوبی در حوزه آماده‌سازی محیط شهری برای استقبال از مهمانان نوروزی انجام گرفته که قابل تقدیر است.

استاندار کردستان با اشاره به اینکه تعداد پروازهای استان برای جابجایی مسافران بسیار کم است، عنوان کرد: افزایش تعداد پروازهای شهر سنندج از نیازهای اساسی در استان است که امیدواریم تمهیدات لازم در این خصوص انجام گیرد.

او یادآور شد: راه‌آهن همدان سنندج سال گذشته به بهره‌برداری رسید و در حال حاضر در هر سفر هزار  تا ۱٢٠٠ نفر جابه‌جا می‌شوند که انتظار داریم تمهیدات لازم در راستای افزایش تعداد سرویس‌ها به مقاصدی مانند مشهد صورت بگیرد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403010400589

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha