چهارمحال و بختیاری مهد صنایع‌دستی و جاذبه‌های گردشگری است

سرپرست معاونت گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری گفت: این استان معروف به بام ایران، مهد صنایع‌دستی، جاذبه‌های گردشگری و انواع سوغات به‌شمار می‌رود.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری، هادی قاسمی نافچی روز شنبه چهارم اسفندماه ۱۴۰۳ با اعلام این خبر تأکید کرد: انواع سوغات این استان از تُرش‌ترین تا شیرین‌ترین طعم‌ها را به خود اختصاص داده است.

سرپرست معاونت گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری افزود: این استان در جنوب‌غربی ایران و در همسایگی استان‌های اصفهان، خوزستان، لرستان و کهگیلویه و بویراحمد قرار گرفته است و یکی از مهم‌ترین مناطق گردشگری ایران به‌شمار می‌رود.

او تصریح کرد: چهارمحال و بختیاری به‌علت برخورداری از آب و هوای خنک، چشمه‌های و منظطره‌های بی‌نظیر گردشگری به مقصد اصلی برای گردشگران ایرانی و خارجی تبدیل شده است.

قاسمی یادآور شد: در این راستا انواع صنایع‌دستی مانند نمدمالی، کلاه‌مالی، فرش‌بافی، گلیم‌بافی، جاجیم‌بافی و قالی‌بافی، چوخابافی، میناکاری، گیوه‌دوزی، سرمه‌دوزی، منبت‌کاری، سفال‌گری، خورجین‌بافی، سیاه‌چادربافی، قفل‌سازی، حجاری، گره‌چینی، احجام فلزی، خاتم و مشتقات آن‌ها، جاذبه‌های گردشگری همچون پل زمانخان، گرداب بن، قلعه‌های تاریخی، باغ رستم، چشمه مولا، آبشارها، رودخانه‌ها، کوه‌ها، غارها، و طبیعت بکر و انواع سوغات مثل لبنیات محلی، کشک، قارا، پنیر، ماست، عسل‌های وحشی کوهستانی و گیاهان دارویی و معطر باعث شده تا چهارمحال و بختیاری مقصد گردشگران داخلی و خارجی باشد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403010400602

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha