پذیرش ۶۱۵هزار و ۱۶۳ نفر در طرح اسکان نوروزی فرهنگیان/ استان فارس رکورددار پذیرش

مدیرکل رفاه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در طرح اسکان نوروزی فرهنگیان تا ساعت ۹ صبح امروز ۴ فروردین ۶۱۵هزار و ۱۶۳ نفر در کل کشور از مراکز اقامتی آموزش و پرورش استفاده کرده‌اند گفت: استان فارس با ۸۷هزار و ۸۴۷ نفر پذیرش بیشترین میزان اسکان نوروزی فرهنگیان را از آن خود کرده است.

به‌گزارش میراث آریا، مهدی نیک‌فر مدیرکل رفاه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش، با بیان اینکه ۶۶هزار و ۳۱۰ خانوار یعنی حدود ۴۱۰هزار و ۷۰ نفر در مراکز اقامتی ۳۲ استان کشور پذیرش شده‌اند، گفت: ۵۱هزار و ۴۵ اتاق فعال است و ۱۱هزار و ۱۹۸ مدرسه تا به امروز در طرح نوروزی پذیرش فرهنگیان را انجام داده‌اند.

او با بیان اینکه استان فارس با ۸۷هزار و ۸۴۷ نفر پذیرش، بیشترین آمار اسکان را به خود اختصاص داده است، افزود: استان‌های اصفهان، خراسان رضوی، خوزستان و بوشهر به ترتیب بیشترین آمار اسکان را تا به امروز داشته‌اند.

مدیرکل رفاه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه طرح اسکان موقت فرهنگیان از ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ آغاز شده است و تا ۱۳ فروردین ۱۴۰۳ ادامه دارد، افزود: ۶۷۰۴ مدرسه، ۶۱هزار و ۴۵۱ کلاس درس، ۴۲۴ مرکز آموزشی رفاهی، ۳۰۰ اردوگاه (۳هزار سوییت)، ۵۰ مرکز پردیس دانشگاه فرهنگیان (۲هزار خوابگاه) با ۲۰هزار و ۱۵۸ عامل اجرایی برای طرح نوروزی ۱۴۰۳ در نظر گرفته شده است.

نیک‌فر پیش‌بینی کرد: ۴۲۰ هزار خانوار یعنی یک میلیون و ۶۰۰هزار نفر از مراکز اقامتی موقت آموزش و پرورش کل کشور در نوروز امسال استفاده کنند.

انتهای پیام/

کد خبر 1403010400604

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha