اصغری: هواشناسی جلوی بسیاری از خسارت‌ها را می‌گیرد/ سفر به سیستان و بلوچستان شگفت‌زده‌ام کرد

محمد اصغری مجری و کارشناس هواشناسی گفت: بین سفرهایی که داشته‌ام از دیدن سیستان و بلوچستان شگفت‌زده شدم، از حضور در این استان لذت بیشتری بردم و گزینه بسیار مناسبی برای سفر است.

به گزارش خبرنگار میراث آریا، سازمان جهانی هواشناسی موسوم به WMO یک سازمان بین ‌المللی در رده سازمان‌ های تخصصی وابسته به سازمان ملل متحد در زمینه آب و هوا، هیدرولوژی، اقلیم ‌شناسی کاربردی و علوم ژئوفیزیک می باشد که در ۲۳ مارس سال ۱۹۵۰ میلادی در شهر ژنو در کشور سوئیس تاسیس شد.

بنا بر آخرین گزارش ها تا سال ۲۰۲۳ میلادی، سازمان جهانی هواشناسی دارای ۱۹۳ عضو می باشد که شامل ۱۸۷ کشور و ۶ منطقه است که خدمات هواشناسی خود را ارائه می کنند.

از اهداف تشکیل این سازمان جهانی می توان به تسهیل همکاری جهانی برای ایجاد شبکه ‌ای از ایستگاه ‌ها جهت مشاهده هواشناسی، آب‌ شناسی، زمین ‌فیزیک و سایر موارد مرتبط با هواشناسی، ایجاد و حفظ سیستم ‌های مبادله سریع اطلاعات هواشناسی و سایر اطلاعات مرتبط، تشویق به منظم کردن مشاهدات هواشناسی و اطمینان از انتشار یکسان و واحد مشاهدات و آمارها، استفاده بیش تر از هواشناسی در امر هوانوردی، دریانوردی، مسائل آبی، کشاورزی و سایر فعالیت ‌های بشری، ترویج فعالیت‌ هایی نظیر آب ‌شناسی کاربردی و ایجاد امکانات برای همکاری نزدیک میان بخش‌ های مختلف هواشناسی و هیدرولوژیکی و همچنین تشویق به تحقیقات و آموزش در قلمرو هواشناسی و سایر قلمروهای مرتبط اشاره کرد.

این سازمان هر سال در تاریخ تاسیس خود که مصادف با 4 فروردین است و روز جهانی هواشناسی نامگذاری شده است یک شعار را اعلام می کند و این روز در تمام کشورهای عضو سازمان جشن گرفته می‌شود.

در همین رابطه «محمد اصغری» در گفت‌وگو با میراث آریا گفت: هواشناسی امروزه از اهمیت و جایگاه بسیاری برخوردار است و اگر درست تحلیل شود جلوی برخی خسارت‌ها نظیر سیل را می‌گیرد.

وی ادامه داد: در هر رشته و شغلی انگیزه بسیار مهم است و اگر در هر شغلی افراد آن را با عشق انجام دهند هم موفق‌تر خواهند بود و هم دیگران از آن لذت می‌برند. من هم در سال‌های فعالیتم تلاش کرده‌ام که با عشق کارم را انجام بدهم و امیدوارم مردم هم آن را پسندیده باشند.

اصغری در پاسخ به این سوال که چقدر اهل سفر است، اظهارداشت: مسافرت را دوست دارم و هر فرصتی دست دهد به دیدن زیبایی‌های ایران می‌روم.

وی افزود: خوشبختانه جای جای سرزمین ما پر از شگفتی و زیبایی است و توصیه می‌کنم مردم عزیز کشورمان با رعایت نظافت به سفر ببرند و از تماشای شگفتی‌های کشورمان لذت ببرند.

این کارشناس هواشناسی در پاسخ به این پرسش که از دیدن کدام یک از نقاط ایران بیشتر لذت برده‌اید گفت؟ قطعا هنوز جاهای بسیاری باقی مانده که ببینم ولی بین سفرهایی که داشته‌ام از دیدن سیستان و بلوچستان شگفت‌زده شدم و از حضور در این استان لذت بیشتری بردم و گزینه بسیار مناسبی برای سفر است.

انتهای پیام/

کد خبر 1403010400605

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha