خدمات‌رسانی هلال احمر به بیش از ۸۸۸هزار نفر در طرح نوروزی

سخنگوی ستاد نوروزی جمعیت هلال احمر از خدمات‌رسانی به بیش از ۸۸۸هزار مسافر نوروزی توسط داوطلبان این سازمان خبر داد.

به گزارش میراث آریا، علی درویش‌پور سخنگوی ستاد نوروزی جمعیت هلال احمر، با اشاره به ماموریت‌های هلال احمر از ابتدای طرح نوروزی تا به امروز گفت: از تاریخ ۲۴ اسفند لغایت ۴ فروردین، ۱۴۸۰ عملیات و خدمت از سوی هلال احمر به شهروندان ارائه شده که در این ماموریت‌ها مجموعا به ۸۵۹۱ نفر امدادرسانی شد.

او افزود: قسمت مهمی از ماموریت‌های هلال احمر در این ایام در حوزه جاده‌ای بود که بر همین اساس ۱۲۴ نفر از شهروندان متاثر از حوادث جاده‌ای رهاسازی و ۱۰۳۴ نفر در محل درمان شدند.

درویش‌پور ادامه داد: علاوه بر این، جمعیت هلال احمر با بهره‌گیری از توان داوطلبان و جوانان در نقاط مختلف جاده‌های کشور حضور فعال داشته و به راهنمایی و آموزش مسافران نوروزی می‌پردازند و در قالب طرح‌های مختلف خدمات بشردوستانه به شهروندان ارائه می‌دهند. در همین رابطه ۱۱۴هزار نفر از خدمات پویش بهرفت، ۴۴هزار نفر از پویش سبز و ۳۶هزار نفر از خدمات اکیپ های سحاب بهره‌مند شدند. در مجموع سازمان جوانان هلال احمر در این مدت به بیش‌از ۸۸۸هزار نفر خدمات‌رسانی کرده است.

سخنگوی ستاد نوروزی هلال احمر خاطرنشان کرد: در سال جاری ماه مبارک رمضان با ایام نوروز همزمان شده و هلال احمر با توجه به رسالتی که دارد در کنار نیازمندان و افراد کم برخوردار حضور دارد که بر این اساس از ابتدای طرح نوروزی ۳۴ ۱۹۰۰ بسته معیشتی در میان اقشار ضعیف جامعه توزیع شده است.

او همچنین تصریح کرد: در مجموع بیش از ۱۶۸ هزار نفر از خدمات سازمان داوطلبان در این مدت بهره‌مند شدند که بهره‌مندی ۴ هزار و ۴۶۰ نفر از طرح نیابت و ۷۴ هزار نفر از طرح پایش سلامت بواسطه فعالیت ۷۲۵ پزشک داوطلب، تنها گوشه‌ای از این خدمات است.

درویش‌پور در ادامه افزود: خدمات هلال احمر معطوف به حوزه امدادرسانی و درمان نیست و این جمعیت در ۱۰ روز اخیر به ۴۷۵۸ نفر در حوزه توانبخشی خدمات‌رسانی انجام داده است. همچنین نیاز دارویی ۳۶هزار و ۶ نفر از مراجعه‌کنندگان به داروخانه‌های هلال احمر را برطرف و پاسخگوی نیازهای درمانی ۳۲هزار و ۴۹۴ نفر از شهروندان بوده است.

سخنگوی ستاد نوروزی هلال احمر توضیح داد: در مجموع یک میلیون و ۳۳۲هزار و ۹۶۵ نفر از ابتدای طرح نوروزی از خدمات هلال احمر بهره‌مند شدند که این خدمات با به کارگیری ۱۳۴هزار و ۱۲۱ نفر/روز از کارکنان، داوطلبان، جوانان و امدادگران به مردم ارائه می‌شود. ۴۲۵۸ پایگاه، مرکز و پست موقت نوروزی توسط جمعیت هلال احمر در ایام نوروز فعالند و به شهروندان خدمات‌رسانی می‌کنند.

انتهای پیام/

کد خبر 1403010400608

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha