رشد 35 درصدی ورود گردشگران نوروزی به سیستان و بلوچستان

مدیرکل میراث‌فرهنگی،‌ گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان گفت: آمار ورود گردشگران و مسافران نوروزی به استان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۵ درصد رشد داشته است.  

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان، محمدهادی طهرانی‌مقدم روز شنبه چهارم فروردین ماه در جلسه وبینار ستاد هماهنگی خدمات سفر کشور که به ریاست رئیس‌جمهوری و با حضور وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، وزیر کشور، وزیر راه و شهرسازی و وزیر بهداشت و اعضای ستاد برگزار شد، گفت: از زمان آغاز فعالیت ستاد خدمات سفر سیستان و بلوچستان ۲۴ اسفندماه ۱۴۰۲ تا روز سوم فروردین‌ماه ۳۸۶ هزار و ۷۲۴ مسافر و گردشگر نوروزی وارد استان شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۳۵ درصدی را نشان می‌دهد.  

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان افزود: از میان مسافران ورودی به استان تعداد ۳۷۹ هزار و ۲۶۳ نفر مسافر ایرانی و ۷ هزار و ۴۶۱ نفر نیز گردشگر خارجی بوده‌اند که در حوزه ورود مسافران ایرانی رشد ۳۹ درصدی را شاهد بوده‌ایم.  

او تصریح کرد: بر اساس آمارهای ارسالی به دبیرخانه ستاد خدمات سفر، ۱۵ هزار و ۱۶۲ نفر از طریق فرودگاه‌های استان با ۴۷ درصد رشد، ۴ هزار و ۴۶۹ نفر از طریق راه آهن و ۳۶۷ هزار و ۹۳ نفر نیز از طریق حمل و نقل جاده‌ای وارد سیستان وبلوچستان شده‌اند که در بخش حمل و نقل جاده‌ای با احتساب مدت مشابه سال قبل رشد ۳۵ درصدی به ثبت رسیده است. 

به گفته طهرانی‌مقدم، جمع کل میزان اقامت در سیستان و بلوچستان نیز طی این مدت به عدد ۱۲۰ هزار و ۳۰۸ نفر رسید که رشد ۳۱ درصدی را به ثبت رسانده و در مجموع ۳۴۸ هزار و ۴۸۹ نفر از جاذبه‌های گردشگری این استان پهناور بازدید کرده‌اند.  

او خاطرنشان کرد: میزان فروش صنایع‌دستی استان نیز با رشد ۷۳ درصدی به رقم ۹۲۳ میلیون و ۱۲۰ هزار تومان رسیده است.

انتهای پیام/

کد خبر 1403010500699

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha