استقبال کم‌نظیر گردشگران از جشنواره‌های نوروزی چابهار  

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان‌های چابهار و دشتیاری از استقبال کم‌نظیر مسافران و گردشگران از جشنواره‌های نوروزی در این شهرستان خبر داد.  

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان، خیرالنساء امیری پنجم فروردین‌ماه اظهار کرد: شهرستان چابهار به دلیل دارا بودن ظرفیت خدادادی و بالقوه دریا و گردشگری دریایی و بهره‌بردن از آب و هوای مطلوب در ایام نوروز، همه ساله مسافران و گردشگران داخلی و خارجی زیادی را میزبانی می‌کند.  

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان‌های چابهار و دشتیاری افزود: به همین مناسبت از مدت‌ها قبل از شروع سال جدید با جلسات مشترک و متعدد زیادی که گرفته می‌شود تلاش می‌کنیم تا برنامه‌های شاد و متنوعی را برای این مسافران فراهم کنیم.  

او ادامه داد: به همین منظور جشنواره نوروزی با عنوان «بهار در بهار» برنامه ریزی شد و از هنرمندان شاخص ملی و استانی نیز برای اجرا در این جشن‌ها دعوت شده است که از 29 اسفندماه همزمان با لحظات پایانی سال آغاز و به مدت 9 شب در نقاط مختلف شهرستان برگزار می‌شود.  

به گفته امیری، اجرای  برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری و موسیقی زنده، رقص و دوچاپی محلی، رقص شمشیر، نمایش خیابانی  به صورت کارناوالی در نقاط مختلف نوار ساحلی با هدف ایجاد شور و نشاط اجتماعی و معرفی فرهنگ، آیین و آداب و سنن مردمان سواحل مکران از جمله برنامه هایی است که در این جشنواره‌ها پیش‌بینی و اجرا می‌شود.  

او در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه برنامه‌های تهیه شده عمدتاً شاد و همخوان با شرایط زمان و مکان است با استقبال خوبی از طرف مسافران و گردشگران نوروزی همراه شده است که در تدارک افزایش کمیت و کیفت برنامه‌ها نیز هستیم و مسافران به صورت خانوادگی از آن استفاده می‌کنند و رضایت‌مندی آنها را شاهد هستیم.

انتهای پیام/

کد خبر 1403010500783

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha