درهای قشم به روی گردشگران باز است/ احتمال تعطیلی ۲روزه موقت بندر مسافری شهید ذاکری

رئیس کمیته حمل‌ونقل دریایی ستاد اجرایی خدمات سفر قشم گفت: در قشم به روی گردشگران در طول شبانه‌روز باز است و سفر به این جزیره زیبای جهانی تعطیلی ندارد.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان، علی اشتری با اعلام این مطلب گفت: مسیر دریایی لافت به پل، امتیاز ویژه سفر شبانه‌روزی به قشم محسوب می‌شود به طوری که به هر دلیلی بندر شهید حقانی بندرعباس به سمت بندر شهید ذاکری در شهر قشم غیرفعال باشد، میهمانان جزیره از مسیر بندر پل می‌توانند وارد جزیره قشم شوند.

رئیس کمیته حمل‌ونقل دریایی ستاد اجرایی خدمات سفر قشم با اشاره به اخطاریه اداره هواشناسی استان هرمزگان در مورد تغییرات شرایط جوی، افزود: تردد دریایی در مسیر قشم به بندرعباس از بنادر شهید ذاکری به شهید حقانی و بالعکس در حال انجام است اما احتمال می‌رود با تشدید تغییرات جوی بعدازظهر روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه (۷ و ۸ فروردین)، این دو اسکله در برخی ساعات عصر تعطیل باشند.

او اظهار کرد: با تشدید شرایط جوی ازجمله افزایش امواج و طوفانی شدن دریا، فعالیت اسکله‌های گردشگری به‌ویژه در محدوده هنگام شامل کندآلو و شیب دراز تعطیل خواهد شد.

اشتری بیان کرد: در شرایط عادی ۳۵ فروند شناور لندینگ کرافت (شناورهای ویژه حمل خودرو) در مسیر بندر پل به سمت بندر لافت و بالعکس فعالیت می‌کنند که در شرایط اضطراری شمار این شناورها به ۴۵ فروند افزایش می‌یابد.

رئیس کمیته حمل‌ونقل دریایی ستاد اجرایی خدمات سفر قشم تصریح کرد: با توجه به اخطاریه اداره هواشناسی استان هرمز، هماهنگی‌های موردنیاز با مسئولان شهرستان بندر خمیر برای ارائه خدمات به مسافران انجام‌شده و سفر به قشم بدون تعطیلی و در شرایط مناسب ادامه خواهد داشت.

او همچنین از افزایش ساعات کار در بندر شهید ذاکری قشم و شهید حقانی بندرعباس سخن گفت و افزود: هم‌زمان با آغاز تعطیلات نوروزی باهدف تکریم میهمانان و گردشگران ساعت کاری این دو بندر به مدت دو ساعت در هرروز افزایش‌یافته است.

اشتری تأکید کرد: هم‌اکنون فعالیت نقل‌ و انتقال مسافران با ۴۰ فروند شناور با ظرفیت ۴۰۰۰ مسافر از ساعت ۶ تا ۲۴ برقرار است.

انتهای پیام/

کد خبر 1403010600892

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha