ورود گردشگران کاخ گلستان از سه در میدان ارگ، ناصر خسرو و سبزه میدان/افزایش ورود از در کوچه تکیه دولت

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان با اشاره از استقبال ورود گردشگران از در کوچه تکیه دولت به این مجموعه جهانی گفت: بازدیدکنندگان کاخ گلستان امکان ورود از سه ضلع به کاخ گلستان را دارند.

آفرین امامی در گفت و گو با خبرنگار میراث آریا گفت: از زمان افتتاح در کوچه تکیه دولت، تعداد مراجعان از این در افزایش یافته و این در حالی است که گردشگران می‌توانند در مجموع از سه در میدان ارگ، باب عالی و کوچه تکیه دولت واقع در سبزه میدان وارد این مجموعه جهانی شوند که در کوچه تکیه دولت به نوعی پیوند دهنده بازار بزرگ تهران با مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان است. 

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان با اشاره به اینکه گردشگران می‌توانند پس از تهیه بلیت و ورود به این مجموعه جهانی از راهنمایی همیاران بهره‌مند شوند، افزود: با توجه به ازدحام طبیعی جمعیت در این ایام، بازدیدکنندگان می‌توانند با کمک مسیریاب‌های نشان و بلد مسیرهای داخلی موزه‌ها و عمارت‌های این مجموعه جهانی را نیز به شکل آنلاین و برخط مشاهده کنند. 

او با اشاره به برگزاری رویداد روز پنجم فروردین در کاخ گلستان که یکی از مهمترین برنامه ها، ضرب زورخانه بود، گفت: با توجه به همزمانی ماه مبارک رمضان، بر اجرای برنامه‌های ملی و مذهبی در نوروز ۱۴۰۳ متمرکز شده ایم. 

امامی با اشاره به استقبال فعالان صنایع دستی از حمایت و برپایی غرفه‌های صنایع دستی در این مجموعه جهانی عنوان کرد: با توجه به همزمانی بهار طبیعت با بهار قرآن، فضایی اختصاصی برای مسافران برای استراحت و تغذیه آنان در پشت حیاط عمارت بادگیر فراهم شده است.

انتهای پیام/

کد خبر 1403010600937

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha