تکریم هنرمند پیشکسوت عرصه گلیم‌بافی هرسین

سرپرست معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان کرمانشاه به مناسبت عید نوروز به دیدار هنرمند پیشکسوت و صاحب سبک در عرصه گلیم‌بافی شهرستان هرسین رفت. 

به‌گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، امین کوگانی روز دوشنبه ۶ فروردین در ادامه بازدیدها و تکریم‌های خود از پیشکسوتان عرصه صنایع‌دستی استان کرمانشاه اینبار به دیدار فیروز ناصری هرسینی پیشکسوت عرصه گلیم‌بافی هرسین رفت و او را مورد تکریم قرار داد. 

سرپرست معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان کرمانشاه در این دیدار ضمن تبریک سال جدید به این هنرمند صنعتگر هرسینی، از سالها تلاش و زحمات ایشان در جهت اعتلای جایگاه گلیم هرسین که برندی ملی است، قدردانی کرد. 

او در این دیدار عنوان کرد: پیشکسوتان صنایع‌دستی استان سال‌ها عمر خود را صرف رشد و ترقی رشته خود کرده‌اند، لذا پاسداشت تلاش‌های آنها را مورد توجه جدی قرار داده‌ایم. 

کوگانی اظهار کرد: اگر امروز صنایع‌دستی کرمانشاه در ایران می‌درخشد، به دلیل تلاش‌های خالصانه و صادقانه پیشکسوتان این عرصه است که این هنرهای اصیل ایرانی را زنده نگه داشته‌اند. 

سرپرست معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان کرمانشاه تاکید کرد: پیشکسوتان صنایع‌دستی ما در طول سال‌های فعالیتشان گاها با سختی‌ها و ناملایمات زیادی روبرو شده‌اند، اما این دشواری‌ها هیچگاه آنها را از ادامه راه خسته نکرد و همچنان ثابت قدم پیش رفتند.

او در پایان افزود: در تلاشیم تا با حمایت‌های اداری و قانونی و سرکشی و دلجویی از این بزرگان اجازه ندهیم گرد فراموشی بر چهره فعالان این عرصه و این هنرهای دلنشین بنشیند.

لازم به ذکر است که هرسین بعنوان شهر ملی گلیم در استان کرمانشاه به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/

کد خبر 1403010600960

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha