جابةجایی بیش از ۲میلیون گردشگر در بنادر هرمزگان

دبیر کمیته خدمات حمل و نقل سفرهای دریایی هرمزگان گفت: ۲میلیون و ۲۱۲هزار و ۴۰۱ نفر مسافر و گردشگر از ابتدای طرح سفرهای دریایی نوروز امسال (۲۵ اسفندماه پارسال) تا پایان روز پنجم فروردین‌ماه جاری در بنادر این استان جابه‌جا شدند.

به گزارش میراث آریا، اسماعیل مکی‌زاده معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان و دبیر کمیته خدمات حمل و نقل سفرهای دریایی هرمزگان گفت: ۲میلیون و ۲۱۲هزار و ۴۰۱ نفر مسافر و گردشگر از ابتدای طرح سفرهایی دریایی نوروز امسال (۲۵ اسفندماه پارسال) تا پایان روز پنجم فروردین‌ماه جاری در بنادر این استان جابه‌جا شدند.

او افزود: از این میزان مسافر و گردشگر یک میلیون و ۸۵۳هزار و ۴۹۵ مسافر و ۳۵۸هزار و ۹۹۰ گردشگر بودند.

مکی‌زاده ادامه‌داد: در این مدت ۳۴۶هزار و ۶۲۷ دستگاه خودرو از طریق شناورهای لندینگ کرافت از سرزمین اصلی به مقصد جزایر قشم و کیش و برعکس جابه‌جا شدند.  

دبیر کمیته خدمات حمل و نقل سفرهای دریایی هرمزگان ادامه داد: در این مدت ۱۶۷هزار و ۹۰۶ مسافر از بندر شهید حقانی به‌عنوان بزرگ‌ترین بندر مسافری کشور به مقصد جزایر قشم، هرمز و هنگام جابه‌جا شده‌است.   

او به آمار سفرهای دریایی روز پنجم فروردین ماه نیز اشاره کرد و گفت: در مجموع در این روز ۳۱۹هزار و ۳۸۱ مسافر و ۷۱هزار و ۵۷۸ گردشگر از طریق بنادر و اسکله‌های مسافری و گردشگری جابه‌جا شدند.

مکی‌زاده آمار جابه‌جایی مسافران از طریق بنادر پهلو لافت به جزیره قشم در پنجمین روز از فروردین ماه را نیز ۱۰۴هزار و ۶۷۰ نفر مسافر اعلام‌کرد.  

معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان همچنین تأکید کرد: هموطنان مسافر و گردشگر سفرهای دریایی توصیه‌های ایمنی را جدی بگیرند و از شناورها و مسیرهای غیرمجاز استفاده نکنند.

طرح تسهیل سفرهای نوروزی از ۲۵ اسفندماه سال ۱۴۰۲ آغاز شده و تا ۱۵ فروردین‌ماه سال ۱۴۰۳ ادامه دارد. در اجرای این طرح در مجموع ۶۰۷ شناور مسافری و گردشگری به‌منظور جابه‌جایی ۱۳هزار و ۷۲۸ مسافر و گردشگر و حمل ۱۸۹۲ خودرو فعال شده‌ است.

انتهای پیام/

کد خبر 1403010600994

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha