استقبال بیش از ۵ هزار مسافر نوروزی از تورهای بافت گردی شیراز

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس از استقبال کم‌سابقه مسافران نوروزی از اجرای تورهای بافت گردی در شیراز خبر داد.

به گزارش میراث آریا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس، محمد ثابت اقلیدی گفت: از اول تا پنجم فروردین‌ماه سال جاری بیش از ۵ هزار مسافر نوروزی در تورهای بافت گردی شیراز شرکت کردند. اجرای این تورها با حمایت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس و سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز برگزار شده و تا پایان تعطیلات نوروز نیز ادامه خواهد داشت. 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس افزود: تورهای بافت گردی در قالب‌های مختلف از جمله پیاده‌روی در محلات تاریخی، داستان‌های ادبی و فرهنگی شیرازی و بازدید از جاذبه‌های بافت تاریخی شیراز اجرا شده است. 

ثابت اقلیدی بابیان اینکه محله‌های سنگ سیاه، اسحاق بیگ، بالاکف، سر باغ، بازار مرغ و…از جمله نقاطی است که مورد بازدید قرار گرفته است، تصریح کرد: افزایش آگاهی مردم در سال‌های اخیر درباره حفظ و احیای بافت‌های تاریخی و همچنین ثبت ملی بافت تاریخی شیراز از جمله عواملی است که موجب شده اجرای این تورها مورد استقبال مردم قرار گیرد. 

او با بیان اینکه تورهای بافت گردی شیراز توسط ۲۰ راهنمای رسمی باتجربه برگزار می‌شود، افزود: استقبال از تورهای بافت گردی تاثیرات مثبت و مختلفی در افزایش تعداد گردشگران، کسب‌وکارهای سنتی در بافت‌های تاریخی و… دارد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403010701071

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha