بعد از ۴ سال نشاط به باغ نشاط لار برگشت/ بازدید بیش از ۱۵هزار مسافر نوروزی و بازدیدکننده از باغ نشاط لار

رئیس از اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان لارستان از بازگشایی باغ تاریخی نشاط در شهر لار بعد از ۴ سال خبر داد.

به گزارش میراث آریا وبه نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس، محمدابراهیم کیان امروز ۷ فروردین ماه ۱۴۰۳ گفت: درهای این مجموعه تاریخی چهار سال به روی گردشگران بسته بود که به دستور و پیگیری‌های مدیرکل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان فارس مبنی بر رفع مشکلات مجموعه، مرمت بنا و موزه همچنین افزایش ساعت بازدید شاهد گشایش این باغ در نوروز امسال هستیم.

رئیس از اداره میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان لارستان به استقبال گسترده مسافران نورزی و بازدیدکنندگان از این مکان تاریخی و طبیعی شهرستان اشاره کرد و افزود: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده ساعت بازدید از این باغ از ساعت ۹ تا ۲۳ است که هم‌زمان آغاز تعطیلات نوروزی تاکنون بیش از ۱۵هزار مسافر نوروزی و بازدیدکننده از این محل دیدن کردند.

کیان در ادامه به اجرای برنامه نوروزگاه در این شهرستان هم اشاره کرد و گفت: این مراسم هم مورد استقبال گردشگران قرار گرفت که در قالب آن شاهد اجرای برنامه‌های فرهنگی، مذهبی و رسوم قدیمی و سنتی شهرستان همچنین برپایی غرفه‌ها و نمایشگاه‌های صنایع‌دستی هستیم که برنامه‌های اجراشده با همکاری شورای شهر، شهرداری و انجمن دوستداران میراث‌فرهنگی شهرستان برگزار شد.

او در خصوص اجرای رسم بابشو در ایام نوروز نیز گفت: بابشو یکی از رسوم قدیمی شهرستان است که در اولین عید ازدواج زوج‌ها، از طرف خانواده عروس، برای دخترشان عیدی که شامل لباس، قطعه‌ای طلا و شیرینی‌های لاری مثل قتلمه زیگرو دل برو بفه شکری نان شیرین و... به خانه داماد ارسال می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1403010701085

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha