تأکید معاون اول رئیس جمهوری بر خدمات رسانی مطلوب به گردشگران و مسافران نوروزی/ بازسازی طرح ملی محور طویر-دزدبن کندوان با جدیت دنبال شود

معاون اول رئیس جمهوری و وزیر راه و شهرسازی امروز سه شنبه ۷ فروردین ۱۴۰۳ از محور کندوان در استان مازندران بازدید کردند و بر خدمات رسانی مطلوب به گردشگران و مسافران تأکید شد.

به گزارش میراث آریا، محمد مخبر، معاون اول رئیس جمهوری امروز سه شنبه ۷ فروردین ۱۴۰۳ به همراه وزیر راه و شهرسازی و استاندار مازندران از طرح ملی تعریض محور طویر-دزدبن کندوان بازدید کردند و بر ضرورت تکمیل و بازسازی این طرح تاکید شد.

محمد مخبر در حاشیه بازدید از محور کندوان گفت: دولت سیزدهم در سال های اخیر برای افتتاح قطعه دوم آزاد راه تهران شمال تلاش های قابل توجهی انجام داد و اکنون زیر بار ترافیک رفته است و عملیات اجرایی قطعه سوم این محور هم در دست انجام است.

او افزود: با توجه به تردد قابل توجه مسافران از محور کندوان بازسازی و تکمیل طرح های زیرساختی این محور با جدیت در دستور کار قرار دارد.

معاون اول رئیس جمهوری تصریح کرد: بازسازی طرح ملی محور طویر-دزدبن با هدف خدمات رسانی مطلوب تر به گردشگران و مسافران با جدیت از سوی مسئولان امر دنبال شود.

طرح ملی تعریض حدفاصل طویر مرزن آباد تا دزدبن واقع در جاده کندوان به طول حدود ۲۰ کیلومتر از سال ۱۳۸۹ شروع شد و بر اساس برنامه اعلامی قرار بود از حدود پنج کیلومتر درست در امتداد قطعه چهار آزاد راه تهران - شمال پیش از شهر مرزن آباد شروع و تا منطقه دزدبن در مسیر جاده کندوان ادامه یابد.

۱۵ تیرماه ۱۴۰۲، با حضور رئیس‌جمهوری، وزیر راه و شهرسازی و رئیس بنیاد مستضعفان مسیر رفت منطقه ۲ آزادراه تهران - شمال به طول ۲۲ کیلومتر افتتاح و همچنین منطقه سوم این پروژه کلنگ‌زنی شد.

مسیر رفت منطقه ۲ آزادراه تهران-شمال، دوآب شهرستانک در استان البرز را به پل زنگوله در استان مازندران متصل می‌کند و با بهره برداری از آن، ۳۰ دقیقه از زمان سفر کاسته می‌شود. همچنین این مسیر نسبت به جاده چالوس مسیر را ۵ کیلومتر کوتاه‌تر می‌کند.

در این مسیر ۱۷ رشته تونل و ۹ دستگاه پل به طول ۱۹.۷ کیلومتر احداث شده است. برای احداث مسیر رفت منطقه ۲ آزادراه تهران-شمال، به ارزش روز، ۱۷ هزار میلیارد تومان هزینه شده است.

کاهش وقوع سوانح رانندگی و صرفه‌جویی سالانه ۱۲.۵ میلیون لیتر در مصرف سوخت بخشی از مزایای این مسیر است.

انتهای پیام/

کد خبر 1403010701150

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha