گرگان پربازدیدترین شهرستان گلستان در ۱۲ روز گذشته از طرح نوروزی/ اقامت ۱۸۸هزار گردشگر نوروزی در استان به ثبت رسید

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر گلستان و مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گفت: در ایام طرح نوروزی ستاد اجرایی خدمات سفر، بیش از ۳میلیون و ۶۵۰ هزار بازدید از جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و توریستی استان گلستان به ثبت رسید که بر اساس این آمار، گرگان پربازدیدترین شهرستان نوروز ۱۴۰۳ تاکنون بود.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، محمدجواد ساوری امروز یکشنبه ۵ فروردین ۱۴۰۳ در خصوص آخرین آمار تجمیعی گردشگران نوروزی، گفت: امسال ثبت آمار گردشگران نوروزی از ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ آغاز شد که از این تاریخ تا پایان روز ششم فروردین سال جاری ۳میلیون و ۶۵۰هزار و ۷۳۴ بازدید از جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و توریستی سطح استان به ثبت رسیده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان افزود: این آمار مربوط به تجمیع بازدید از جاذبه‌های تاریخی، جاذبه‌های تفریحی، موزه‌ها، مراکز صنایع‌دستی، جاذبه‌های طبیعی، جاذبه‌های دست‌ساز و جاذبه‌های مذهبی بوده است.

او خاطرنشان کرد: در بین جاذبه‌های گردشگری استان، بیشترین بازدید مسافران در طول مدت طرح نوروزی با یک‌میلیون و ۹۶۳هزار و ۵۰۵ بازدید مربوط به جاذبه‌های طبیعی استان بوده است.

ساوری گفت: ۵۴۸هزار و ۶۷۵ بازدید هم از زیرساخت‌های گردشگری استان، ۴۰۸هزار و ۶۵۱ نفر نیز از اماکن تاریخی، ۱۷۳۸ نفر از موزه‌ها، ۴۷۹هزار و ۸۶۱ بازدید از اماکن تفریحی، ۴۹هزار و ۶۷۰ بازدید از مراکز صنایع‌دستی و ۱۹۸هزار و ۶۳۴ نفر از اماکن مذهبی گلستان به ثبت رسید.

او یادآور شد: بر اساس آمار ثبت شده در ۱۲ روز گذشته از طرح نوروزی ۱۴۰۳ جاذبه‌های شهرستان‌های گرگان با ۹۲۵هزار و ۳۶۰ بازدید، گنبدکاووس با ۳۲۸هزار و ۹۸۸ بازدید و آزادشهر با ۲۹۷هزار و ۹۹۰ بازدید تاکنون بیشترین میزان بازدید را به خود اختصاص دادند.

اقامت ۱۸۸هزار گردشگر نوروزی در استان به ثبت رسید

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان گلستان گفت: در این مدت تعداد ۱۸۸ هزار و ۶۸۰ نفر-شب اقامت در مراکز اقامتی رسمی، غیررسمی و اضطراری استان به ثبت رسید.

او با اشاره به این‌که در این مدت ۱۱۶ هزار و ۹۴۰ نفر-شب در مراکز اقامتی رسمی استان اسکان داشتند، یادآور شد: در بین اقامتگاه‌های رسمی استان، بیشترین اقامت ثبت‌شده در طرح نوروزی مربوط به اقامتگاه‌های بوم‌گردی و سنتی سطح استان با ۲۸هزار و ۵۶۴ نفر-شب اقامت است.

ساوری خاطرنشان کرد: در مدت مذکور همچنین ۶۹هزار و ۵۰۷ نفر اقامتگاه‌های غیررسمی سطح استان را برای اقامت انتخاب کردند و ۲۲۳۳ نفر نیز در اقامتگاه‌های اضطراری اسکان داده شدند.

انتهای پیام/

کد خبر 1403010701182

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha