گردشگری باید سالم باشد/ به بهانه گردشگری؛ اخلاق و سنت‌ها از بین نرود

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: برخی به بهانه گردشگری اقدام به ترویج فساد می‌کنند، نباید اجازه داد تا به این بهانه اخلاق و سنت‌ها از بین برود.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی روز سه‌شنبه 7 فروردین‌ماه در جمع مدیرکل و معاونین اداره‌کل میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد بابیان اینکه نوروز امسال اقدامات خوبی انجام‌شده است، اظهار کرد: نقاط ضعفی در برنامه‌ها بوده است که باید بررسی شود و راه‌حل آن را پیدا کنید.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: انتظار داریم که به مسائل فرهنگی بیشتر و جدی‌تر در امر سفر و گردشگری پرداخته شود، ضابطه‌هایی باید گذاشته شود و در این زمینه مجلس و دولت، برای حجاب و رعایت حجاب برنامه باید داشته باشند.

او با اشاره به اینکه دشمنان در تلاش هستند که بی‌قانونی و بی‌حجابی در جامعه ما عادی شود، افزود: سبک برخورد ما و نحوه برخورد باحجاب، تذکر لسانی، هدایت به حفظ پوشش، اهدای چادر و روسری مباحثی است که باید با برنامه‌ریزی درست انجام شود.

ناصری تأکید کرد: ما باید گردشگری سالم‌تری داشته باشیم، نگذاریم افرادی به بهانه و اسم گردشگری به دنبال ترویج فساد در جامعه باشند و اجازه ندهیم اخلاق و سنت‌های ما را زیر سؤال ببرند.

امام جمعه یزد گفت: نیاز است برنامه‌های ترویجی و تبلیغی بیشتر داشته باشیم و در هتل‌ها آداب و رسوم یزد ارائه شود، به مسافران باید آگاهی داد که چه سنت‌ها و اعتقاداتی بین مردم یزد وجود دارد.

همراهی مجموعه‌های مختلف فرهنگی برای اجرای برنامه‌های متناسب با ماه مبارک رمضان/ برپایی محافل انس با قرآن، کرسی تلاوت و جز خوانی در بافت تاریخی یزد

سید محمد رستگاری مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد در این نشست گفت: با همکاری مجموعه‌های مختلف فرهنگی تلاش شد تا برنامه‌های فرهنگی و نوروز امسال متناسب با ماه مبارک رمضان اجرا شود.

رستگاری با تشریح وضعیت استان در امر ارائه خدمات سفر اظهار کرد: هرچند کاهش در اقامت بوم گردی‌ها وجود دارد، اما بازدید مسافران از اماکن رسمی و بلیط فروشی‌ها رشد داشته است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد خاطرنشان کرد: هماهنگی بین بخشی داخلی و خارجی وجود دارد و دستگاه‌های مختلف در اداره‌کل جمع هستند و همگی دغدغه‌ها را دنبال می‌کنند.

او بیان کرد: برنامه‌های فرهنگی امسال متناسب با ماه رمضان انجام گرفت، سازمان فرهنگی شهرداری برنامه‌های شادی را به صورت متمرکز در بلوار بسیج داشتند و مردم نیز از آن استقبال کردند، البته مباحث ترافیکی نیز سبب مسائلی برای شهروندان شده بود.

رستگاری از اجرای شب‌های فرهنگی ویژه شهرستان‌های استان خبر داد و افزود: دستگاه‌های مختلف فرهنگی در مساجد، محلات و بافت تاریخی محفل انس با قرآن کریم، کرسی تلاوت و جز خوانی قرآن را برگزار می‌کنند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد تصریح کرد: همچنین روزانه ۸۰ نفر از راهنمایان گردشگری مستقر در ستاد حضور مسافران نوروزی شهر را بهتر مدیریت می‌کنند، علاوه بر این اتوبوس گردشگری برای آشنایی با بناهای تاریخی توسط شهرداری راه‌اندازی شده است.

او با اشاره به ارسال پیامک خوشامدگویی به تمامی مسافران در بدو ورود به یزد گفت: این پیام حاوی متن محترمانه برای رعایت شئون ماه مبارک رمضان، رعایت حجاب اسلامی و شماره تلفن مرکز راهنمایی به شماره ۰۳۵۳۳۵۲۱ است و همچنین می‌توانند هرگونه اطلاعات لازم را از لینک سایت yazdcity.ir/1403 که برایشان ارسال‌شده است، دریافت کنند و از برنامه‌های نوروزی، محل‌های اسکان و مجموعه‌های اقامتی و بناهای تاریخی و تفریحی را مطلع شوند.

رستگاری با اشاره به اینکه چندین حسینیه و مکان ازج مله حسینیه چهارده معصوم امام شهر، حسینیه صاحب‌الزمان محمودآباد، نمایشگاه بین‌المللی یزد، سالن‌های ورزشی آماده‌شده است، گفت: با توجه به هشدارهای هواشناسی در زمان‌های خاص مردم برای اسکان به این محل‌ها راهنمایی می‌شوند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد همچنین از راه‌اندازی ۵۵ بازارچه بزرگ صنایع‌دستی خبر داد و گفت: هنرمندان صنایع‌دستی در قالب این بازارها محصولات هنری خود را به مسافران نوروزی عرضه می‌کنند.

 او در خصوص تصادفات جاده‌ای گفت: در این بخش حداقل شاهد کاهش فوتی‌ها در استان بودیم و دغدغه برای پیک‌های بعدی سفرها در شب‌های قدر و عید سعید فطر وجود دارد.

رستگاری گفت: تمام تلاش خود را داریم تا در ارتباط نزدیک و تنگاتنگ با مجموعه‌های فرهنگی تا جای ممکن وظیفه خود را انجام دهیم و رعایت شئون را در سطح شهر داشته باشیم.

گردشگری باید سالم باشد/ به بهانه گردشگری؛ اخلاق و سنت‌ها از بین نرود

گردشگری باید سالم باشد/ به بهانه گردشگری؛ اخلاق و سنت‌ها از بین نرود

گردشگری باید سالم باشد/ به بهانه گردشگری؛ اخلاق و سنت‌ها از بین نرود

انتهای پیام/

کد خبر 1403010801306

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha