۶۴۰ ماموریت فوریت‌های پزشکی در هرمزگان انجام‌ شده است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و رئیس کمیته خدمات بهداشتی و سلامت ستاد اجرایی خدمات سفر هرمزگان گفت: در حوزه فوریت‌های پزشکی و اورژانس پیش بیمارستانی از ۲۴ اسفند تاکنون ۶۴۰ مأموریت در ۹۷ پایگاه اورژانس زمینی، دریایی و هوایی استان انجام‌ شده است.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان، غلامعلی جاودان با اعلام این مطلب گفت: از ابتدای تعطیلات نوروزی تاکنون ۳۳۹ هزار ۳۰۸ خدمت در حوزه نظارت بر اماکن بهداشتی شامل نظارت بر سلامت مواد غذایی مواد آشامیدنی، ارائه خدمات بهداشتی و درمانی شامل ویزیت پزشکان و مراجعه به درمانگاه‌های استان در مناطق روستایی، خدمات دندانپزشکی و بهداشت محیط و حرفه‌ای انجام شده است.

رئیس کمیته خدمات بهداشتی و سلامت ستاد اجرایی خدمات سفر هرمزگان اظهار کرد: در حوزه فوریت‌های پزشکی و اورژانس پیش بیمارستانی ۶۴۰ مورد مأموریت در ۹۷ پایگاه اورژانس زمینی، دریایی و هوایی استان انجام‌ شده است که از این تعداد مأموریت ۹۵۱ مصدوم ترافیکی بوده و تعداد ۷۹۲ مورد به مراکز درمانی ارجاع و همچنین ۲۰ مورد فوتی در این ایام گزارش‌ شده است.

او ادامه داد: در استان هرمزگان با توجه به گستردگی استان و اینکه ما از شرق تا غرب استان حدود بیش از هزار کیلومتر جاده و ۱۴ جزیره داریم، خدمات سلامت در سطح وسیع ارائه می‌شود.

جاودان اضافه کرد: در بحث نظارتی موارد تخلف نیز با معرفی به مراجع قضایی انجام‌ شده است که حدود ۱۸۳ مورد معرفی به دادگاه در حوزه بهداشت در سطح استان داشتیم.

رئیس کمیته خدمات بهداشتی و سلامت ستاد اجرایی خدمات سفر هرمزگان افزود: در مورد نظارت بر سلامت آب و موارد آشامیدنی حدود ۱۵ هزار و ۴۵۵ مورد کلر سنجی از آب‌های آشامیدنی در سطح استان انجام‌ شده است.

او بیان کرد: در سال جاری در دو پایگاه اورژانس هوایی به‌ صورت بالگرد خدمات اورژانسی  انجام‌ شده و برای نخستین بار با استفاده از یک هواپیمای اورژانس بال ثابت تاکنون دو مأموریت و اعزام بیمار انجام‌ شده است.

جاودان ضمن توصیه به خانواده‌ها به‌ویژه مسافران نوروزی خاطرنشان کرد: مسافران حتماً در مسیر استراحت کنند و از مواد غذایی و آب سالم استفاده کنند، همچنین با دقت در رانندگی از سرعت و سبقت غیرمجاز که جان خود و خانواده به خطر می‌اندازد پرهیز کنند تا ان شاءالله این ایام را به‌سلامتی و خوشی پشت سر بگذارند.

انتهای پیام/

کد خبر 1403010801344

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha