اولین ویلچر گشت توان‌یابان جسمی حرکتی در بافت تاریخی یزد

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد از برگزاری اولین ویلچر گشت توان‌یابان جسمی حرکتی در سال جدید در بافت تاریخی یزد خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد، هما خورشیدی با اعلام این خبر گفت: روز سه‌شنبه ۷ فروردین‌ماه اولین ویلچر گشت در سال ۱۴۰۳ با حضور تعدادی از اعضای انجمن ضایعه نخاعی شهر میراث جهانی یزد با همکاری این اداره کل و اعضای کمیته تخصصی گردشگری در دسترس یزد و کانون گردشگری هوشمند شهر میراث جهانی یزد برگزار شد.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد هدف از برگزاری این گشت را توجه به اهمیت دسترس‌پذیری اماکن تاریخی، تأسیسات و زیرساخت‌های گردشگری به‌منظور مناسب‌سازی برای سالمندان، معلولان و جامعه هدف توان‌یابان برای ایجاد فرصت برابر در بهره‌مندی از جاذبه‌های گردشگری و زیرساخت‌های مربوطه عنوان کرد.

خورشیدی اضافه کرد: این گروه از مسیرهایی که بیش‌ترین فضاسازی نوروز را داشته‌اند، بازدید کردند.

استان یزد از حدود شش سال گذشته به­عنوان اولین استان کشور درزمینه‌ی مناسب‌سازی و دسترس‌پذیری اماکن گردشگری ورود کرده و با تشکیل کمیته تخصصی گردشگری در دسترس تاکنون فعالیت‌های متعددی در خصوص فراهم آوردن زمینه حضور و تردد افراد سالمند و معلول در فضاهای گردشگری و اقامتی را داشته است.

اولین ویلچر گشت توان‌یابان جسمی حرکتی در بافت تاریخی یزد

اولین ویلچر گشت توان‌یابان جسمی حرکتی در بافت تاریخی یزد

انتهای پیام/

کد خبر 1403010801353

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha