نگاه استاندار ایلام به حوزه گردشگری و جذب سرمایه‌گذار مثبت است

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام گفت: نگاه مسئولان ارشد استان و در راس آنها استاندار ایلام در بخش گردشگری و جذب سرمایه‌گذار برای این حوزه مثبت است.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان ایلام، فرزاد شریفی روز چهارشنبه هشتم فروردین ۱۴۰۳ در برنامه بهارانه رادیو مرکز ایلام اظهار کرد: با توجه به مرز مهران و تردد انبوه زائران راهپیمایی بزرگ اربعین از این گذرگاه مرزی و همچنین وجود جاذبه‌های گردشگری، افزایش ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های گردشگری و اقامتی در استان را ضروری کرده است. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان ایلام افزود: معرفی جاذبه‌ها و ظرفیت‌های استان به دیگر نقاط کشور، نیازمند همکاری همه دستگاه‌ها و رسانه‌های جمعی است و اداره‌کل در راستای معرفی استان در سطح ملی، با حضور یک مستندساز شاخص، مطرح و حرفه‌ای کشوری در آینده‌ای نزدیک جاذبه‌های استان مستندنگاری می‌شود.

او در خصوص اقدامات ایام نوروز یادآور شد: ۱۲ کمیته در قالب ستاد سفرهای نوروزی متشکل از ۲۷ دستگاه اجرایی برای ارائه خدمات به مسافران و گردشگران نوروزی تشکیل شده که دبیرخانه این ستاد بر عهده اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بوده و برای ارائه خدمات مطلوب به مسافران و گردشگران نوروزی اقدامات موثری انجام شده است.

شریفی بیان کرد: دایر کردن نمایشگاه و غرفه‌های صنایع‌دستی و سوغات‌محلی نوروزی که مورد تاکید رییس‌جمهور و وزارتخانه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در سطح کلان و استاندار در سطح استان است از جمله مهمترین اقدامات این اداره‌کل برای ایام نوروز محسوب می‌شود که در این راستا افزون بر ۱۱۷ غرفه صنایع‌دستی و سوغات‌محلی برای ایام نوروز دایر شده است.

او ادامه داد: باتوجه به شعار امسال مقام معظم رهبری با عنوان "جهش تولید با مشارکت مردم" برگزاری نمایشگاه‌های نوروزی صنایع‌دستی و سوغات‌محلی یکی از موثرترین راه‌های حمایت از صنعتگران هنرمند استان برای کسب درآمد پایدار است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان ایلام تصریح کرد: باتوجه به تغییر ذائقه گردشگران نوروزی کشور به سمت استان ایلام، زیرساخت‌های گردشگری و بومگردی استان در حوزه گردشگری، توسعه یافته‌ است و به همین منظور تعداد خانه‌های بومگردی استان به ۱۰۰ مورد افزایش یافته و در ایام نوروز این خانه‌های بومگردی با استقبال مسافران مواجه شده است. 

او افزود: برای رفاه حال مسافران و گردشگران نوروزی، تعداد ۲۶۴ مرکز اقامتی‌پذیرایی برای اسکان مسافران نوروزی ساماندهی شده است که البته برای سنوات آینده باید ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های استان در بخش گردشگری افزایش یابد.

شریفی بیان کرد: با هدف سهولت در راهنمایی گردشگران، نرم‌افزار ایلام‌بَلَد که سامانه جامع راهنمای گردشگری برای نصب بر روی گوشی‌های همراه طراحی شده است و در کنار این نرم‌افزار، در مبادی ورودی و خروجی شهرهای استان پایگاه‌های اطلاع‌رسانی راه‌اندازی شده و همچنین کتابچه و بروشور راهنمای گردشگران نیز چاپ و در بین گردشگران توزیع شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان ایلام اظهار کرد: در ایام تعطیلات نوروزی برنامه‌های شاد و مفرح در قالب نوروزگاه‌ برای مسافران و گردشگران نوروزی برگزار شد که این برنامه‌ها با استقبال گردشگران نوروزی همراه بود و همچنین باتوجه به تقارن ماه رمضان با نوروز، از گردشگران و مسافران نوروزی برنامه معنوی افطاری ساده با خوراکی‌های سنتی و بومی پذیرایی شد.

او افزود: توسعه زیرساخت‌های گردشگری و افزایش اقامتگاه‌ها، تلاش برای ایجاد بازارچه‌ها و نمایشگاه‌های صنایع‌دستی و سوغات‌محلی در کشور عراق و مبادی ورودی و خروجی هر شهرستان استان و واگذاری برخی قلعه‌های تاریخی به بخش خصوصی با نظارت اداره‌کل از جمله اهداف و برنامه‌های کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان ایلام است.

انتهای پیام/

کد خبر 1403010801400

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha