آمار تصادف با یوزپلنگ از ابتدای نوروز در جاده میامی - عباس آباد صفر بوده است

رئیس پارک ملی توران با اشاره به اینکه از ابتدای تعطیلات نوروز تا امروز آمار تصادف با یوز در جاده میامی - عباس‌آباد صفر بوده است، گفت: تا سال گذشته هر سال به طور میانگین ۷ تا ۸ تصادف در این محور داشتیم که امسال تا امروز ( ٩ فروردین) هیچ تصادفی در این جاده رخ نداده است.

به‌گزارش میراث‌آریا، علی اکبر قربانلو امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ با اعلام اظهار کرد: تاکنون بیش از ۲۵۰ نفر از ۲۸ اسفند ماه ۱۴۰۲ و همزمان با آغاز طرح مردمی حفاظت از یوز ایرانی در جاده میامی-عباس آباد در این طرح مشارکت داشتند.

او افزود: برآورد ما این است که این میزان تا پایان طرح یعنی تا پایان روز ۱۴ فروردین به بیش از ۴۰۰ نفر برسد و این رقم مشارکت در تاریخ حفاظت مردمی از این گونه در ایام نوروز در این منطقه بی سابقه است.

رئیس پارک ملی توران اضافه کرد: تمامی این افراد با هزینه شخصی و همراه با وسیله نقلیه شخصی از بیش از ۱۰ استان کشور از تمامی نقاط کشور حضور داشتند که این امر باعث دلگرمی ما در این منطقه شده است.

او افزود: بیش از ۵۰۰ نفر نیز در صف انتظار برای حضور در این جاده بودند که به دلیل ازدیاد افراد ثبت نام کننده در این طرح، نتوانستیم از حضور آنها بهره‌مند شویم. همچنین عمده این افراد به دلیل اینکه از استان‌های دور از جمله خوزستان، آذربایجان، کردستان و سیستان و بلوچستان بودند از آنها درخواست کردیم تا به طرف این جاده حرکت نکنند و در زمان دیگری از حضور آنها بهره ببریم.

انتهای پیام/

کد خبر 1403010901540

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha