اجرای ۴ طرح مدیریت سفرهای نوروزی در تمامی دهیاری‌های استان

مدیر کل امور روستایی و شوراهای استان خوزستان گفت: با توجه دستورالعمل مدیریت سفرهای نوروزی به دهیاری‌ها چهار طرح «دهیار میزبان مهمانان نوروزی»، «دهیار راهنمای میهمان»، «همیار پلیس دهیار» و «دهیار بلد محلی» در دهیاری‌ها استان اجرا شد.

به گزارش خبرگزاری میراث آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان، مرتضی باوی تصریح کرد: به منظور ارائه خدمات بهتر به میهمانان نوروزی و هموطنان در دهیاری‌ها و روستاها طرح‌های مختلف، از جمله «دهیار میزبان مهمانان نوروزی»، «دهیار راهنمای میهمان»، «همیار پلیس دهیار» و «دهیار بلد محلی» اجرا شده است.

دبیر کمیته هماهنگی امور دهیاری‌ها افزود: طرح «دهیار راهنمای میهمان» معرفی روستاها و دهیاران به مسافران نوروزی را در بر می‌گیرد. بنرهایی با اطلاعات مربوط به روستا و شماره تماس دهیار در ورودی روستاها نصب خواهند شد تا به مسافران راهنمایی و کمک کنند.

او بیان کرد: همچنین در طرح «دهیار میزبان»، با استفاده از مواکب اربعین، ایستگاه‌های صلواتی در قالب سیاه چادر و مضیف در اوقات بعد از افطار برای استراحت مسافران و رانندگان راه‌اندازی خواهد شد. همچنین، حسینیه‌ها و مساجد آماده پذیرایی و اسکان موقت میهمانان در روستاها خواهند بود.

باوی تصریح کرد: طرح «دهیار همیار پلیس» نیز با همکاری دهیاران واقع در مسیرهای اصلی و با استفاده از ماشین‌آلات و نصب چراغ‌های گردان با جلیقه‌های آبی، به منظور راهنمایی رانندگان و کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای اجرا خواهد شد.

دبیر کمیته هماهنگی امور دهیاری‌ها گفت: در طرح «دهیار بلد محلی» نیز با توجه به وجود ۲۶۸ نقطه گردشگری در استان، راهنمایی و مدیریت تورهای گردشگری و اقامت گردشگران در اقامتگاه‌های بوم‌گردی روستاها انجام خواهد شد. روستاهای مذکور نیز در سامانه گردش‌یار ثبت خواهند شد.

او بیان کرد: این طرح‌ها به تمامی بخشداری‌ها و دهیاری‌های استان ابلاغ شده است و کارشناسان این اداره کل در قالب تیم‌های نظارتی کلیه اقدامات صورت گرفته را ارزیابی خواهند کرد .

باوی گفت: همچنین به دلیل تقارن بهار قرآن با بهار طبیعت ، طرح تلاوت نور در ۳۰ روستا و ۳۰ شهرستان به مدت ۳۰ شب با حضور اهالی محترم روستا و میهمانان نوروزی و قاریان برتر استانی و شهرستانی در سراسر استان به اجرا در آمد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403011101718

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha