استقرار ۵ اکیپ نجات غریق و غواصی در محوطه آبشارها و آسیاب‌های شوشتر

بازرس ویژه فرماندار در امور ساماندهی، نظارت و کنترل بر اسکله‌های قایقرانی وسواحل و تفرج‌گاه‌های شهرستان شوشتر گفت: در اقدامی جهت تامین امنیت و رفاه گردشگران و مهمانان ۵ اکیپ نجات غریق و غواصی در محوطه آبشارها و سازهای آبی‌تاریخی شوشتر مستقر هستند.

به گزارش خبرگزاری میراث آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره کل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی خوزستان، غلامعلی شاهمرادیان تصریح کرد: شهرستان شوشتر به عنوان یکی از مقاصد پرطرفدار گردشگران و مسافران در ایام نوروز شناخته شده است. هر ساله تعداد زیادی از گردشگران و مهمانان این شهرستان را برای بازدید انتخاب می‌کنند.

بازرس ویژه فرماندار در امور سامان‌دهی، نظارت و کنترل بر اسکله‌های قایقرانی وسواحل و تفرج‌گاه‌های شهرستان شوشتر افزود: آبشارهای شوشتر و سازه‌های آبی تاریخی از جمله مقاصد مورد علاقه گردشگران هستند که در ایام نوروز همواره مورد توجه قرار می‌گیرند. این امر باعث نگرانی و دغدغه میراث استان و مدیریت پایگاه سازه‌های آبی شد به همین دلیل پنج اکتیپ نجات غریق و غواصی در این محوطه تاریخی مسقر شدند.

او با بیان اینکه آبشارها و سازه‌های آبی تاریخی شوشتر در مسیر رودخانه کارون و شاخه گرگر در موقعیت خطرناکی قرار دارد، گفت: به همین دلیل ما تصمیم گرفتیم در این منطقه تیم‌های امداد و نجات که از منجیان با تجربه و مسلط بر این امور هستند را در این محل استقرار دهیم تا تمام نقاط حساس را پوشش دهند.

شاهمرادیان افزود: با توجه به اینکه در این ایام، اسکله قایقرانی مسافران نوروزی از این مسیر عبور می‌کند، ما روزانه مسیر را بازرسی و پالایش می‌کنیم و پس از اطمینان از امنیت مسیر، اجازه قایق‌رانی را صادر خواهیم کرد.

بازرس ویژه فرماندار در امور سامان‌دهی، نظارت و کنترل بر اسکله‌های قایقرانی وسواحل و تفرج‌گاه‌های شهرستان شوشتر بیان کرد: با انجام این تدابیر امنیتی و نظارتی، امیدواریم که گردشگران و مهمانانی که به شهرستان شوشتر سفر می‌کنند، با اطمینان و آرامش بیشتری از تفریحگاه‌ها و سازه‌های آبی لذت ببرند و تجربه یک سفر امن و خوشایند را داشته باشند.

انتهای پیام/

کد خبر 1403011101720

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha