منطقه گردشگری بهشت گمشده به میراث‌فرهنگی فارس واگذار شد

استاندار فارس از واگذاری منطقه گردشگری بهشت گمشده به اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان خبر داد و گفت: با ورود میراث‌فرهنگی فارس به منطقه بهشت گمشده» توسعه و تحول در این منطقه ایجاد شود.

به گزارش میراث آریا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس، محمدهادی ایمانیه در هفتاد و هشتمین سفر شهرستانی خود به بخش کامفیروز شهرستان مرودشت، به‌صورت میدانی از منطقه گردشگری بهشت گمشده بازدید کرد و در حاشیه این حضور گفت: این مجموعه دارای مشکلاتی ازجمله مناطق اطراف سد درود زن یا کشاورزانی که حرفه آن‌ها برنج‌کاری است که پس‌ازاین بازدید میدانی، در جلسه‌ای مشترک با مسئولین ذی‌ربط راه‌های حل آنان را بررسی خواهیم کرد.

استاندار فارس با تأکید بر اینکه این منطقه به دلیل قرار گرفتن در کنار آزادراه شیراز- اصفهان از اهمیت و ارزش بالاتری ازلحاظ گردشگری برخوردار شده است، افزود: مقرر شد اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس این منطقه را از منابع طبیعی تحویل بگیرد و با حفظ محیط‌زیست که خط قرمز مدیریت استان است، تلاش خواهد شد مشکلات مرتبط با گردشگری و کشاورزان این منطقه در کمترین زمان ممکن مرتفع شود.

ایمانیه از سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان کامفیروزی هم خواست به این منطقه بازگردند و از آمادگی دولت برای کمک به رونق گردشگری منطقه و ایجاد صنایع تبدیلی در این بخش سخن گفت و ابراز امیدواری کرد که این دو موضوع می‌تواند منطقه را بیش‌ از پیش آباد سازد.

او گفت: این منطقه و مسائل مرتبط با آن برای ما اولویت دارد و با تدابیری که اتخاذ می‌شود درصدد رفع مشکلات این منطقه و رونق بیش‌ازپیش گردشگری هستیم.

گفتنی است بهشت گمشده در بخش کامفیروز شهرستان مرودشت قرار دارد و نام اصلی آن تنگ بستانک است. ییلاق زیبا و سرسبز تنگ بستانک با صدای دلنشین آبشارهای روان ورودهای خروشان، نسیم ملایم و آفتاب دلچسب، مناظر کوهستانی و دشت‌های خرم، از زیباترین دیدنی‌های اطراف شیراز به شمار می‌رود و نام بهشت گمشده را از آن خود کرده است.

انتهای پیام/

کد خبر 1403011101754

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha