۱۵۴هزار مسافر نوروزی در کرمانشاه اسکان یافتند/ بازدید یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری استان 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه از اسکان بیش از ۱۵۴هزار مسافر نوروزی در سطح استان خبرداد.

به‌گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، داریوش فرمانی روز شنبه ۱۱ فروردین اظهار کرد: از ۲۴ اسفند تا پایان روز ۱۰ فروردین جمعا ۱۵۴هزار و ۳۵۱ مسافر نوروزی در مراکز اقامتی استان اسکان پیدا کردند. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه ادامه داد: از این تعداد ۵۷هزار و ۵۷۸ نفر در مراکز اقامتی رسمی، ۸۸هزار و ۴۸۷ نفر در مراکز اقامتی غیررسمی، ۸۲۸۶ نفر نیز در مراکز اقامتی اضطراری اسکان پیدا کرده اند. 

او در ادامه از بازدید یک میلیون ۶۳۳هزار و ۶۲۴ گردشگر نوروزی از جاذبه های استان خبرداد و گفت:  دراین مدت ۷۱۰هزار نفر از جاذبه های طبیعی، ۴۵۵هزار نفر از جاذبه‌های تاریخی و ۲۰۰هزار نفر نیز از جاذبه های تفریحی بازدید کرده اند. 

فرمانی افزود: آمار بازدید از جاذبه‌های دست‌ساز، موزه‌ها، مذهبی و فرهنگی نیز بالا بوده است. 

او در ادامه با بیان اینکه در این مدت ۱۳۳۳ فقره بازدید نظارتی نیز از تاسیسات گردشگری استان انجام شده، گفت: ۶۳۳ فقره بازدید از مراکز اقامتی، ۲۴۹ فقره بازدید از دفاتر خدمات مسافرتی و ۱۵۵ فقره بازدید از مراکز پذیرایی و بین‌راهی بوده است. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه یادآورشد: به دنبال اجرای این بازدیدهای نظارتی، برای ۸۲ واحد تشویق، ۱۷۲ واحد تذکر، ۲۶ واحد اخطار کتبی و پنج واحد نیز تعلیق و تعطیلی صادر شد. 

انتهای پیام/

کد خبر 1403011101789

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha