اقامت  بیش از ۱۳۷هزار مسافر نوروزی در لرستان

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان از اقامت ۱۳۷هزار و ۳۹۳ نفر مسافر نوروزی در لرستان خبر داد.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان، عطا حسن‌پور روز شنبه ۱۱ فروردین ماه گفت: این تعداد مسافر نوروزی و گردشگر در بازه زمانی ۲۵ اسفند تا ۱۰ فروردین جاری در هتل‌ها، اقامتگاه‌های سنتی و بوم‌گردی و اقامتگاه‌های اضطراری و غیررسمی اسکان داشته‌اند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان اضافه کرد: از این تعداد ۳۳هزار و ۴۰۰ نفر در اقامتگاه‌های رسمی، ۱۰۰هزار و ۹۴۸ نفر در اقامتگاه های غیر رسمی و ۳۰۴۵ نفر در اقامتگاه‌های اضطراری اقامت داشتند.

او تصریح کرد: در مجموع اقامت‌های رسمی در مدت یاد شده، تعداد ۱۰هزار و ۲۴ نفر در هتل، ۴۱۳۰ نفر در اردوگاه‌ها و ۳۶۶۱ نفر در مهمانپذیرهای استان اسکان داشته‌اند.

حسن‌پور در ادامه با اشاره به استقبال مهمانان نوروزی از اقامتگاه‌های بوم‌گردی استان نیز گفت: از تعداد مسافران یادشده در این مدت ۴۹۳۵ نفر در اقامتگاه‌های بومی‌گردی استان اقامت داشته‌اند که این مهم نشان‌دهنده علاقه گردشگران و مسافران نوروزی به استفاده از این ظرفیت در استان است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان افزود: همچنین تعداد ۱۲۵۱ نفر در مجتمع‌های گردشگری استان و ۶۰۳۰ نفر در زائرسراها و مابقی در اقامتگاه‌های سنتی، و طرح خانه مسافر و ... اسکان و اقامت داشته‌اند.

او در ادامه با اشاره به بازدیدهای نظارتی از همه مراکز گردشگری، اقامتی و رفاهی استان نیز اظهار داشت: در مدت یاد شده ۲۸۸ بازدید نظارتی از مراکز یاد شده صورت گرفته است که ۲۳ تذکر ، دو تشویق و دو اخطار کتبی برای مراکز اقامتی، گردشگری و مراکز بین راهی استان صادر شده است.

انتهای پیام/

کد خبر 1403011101802

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha