فعالیت ۱۹ بازارچه نوروزی صنایع‌دستی در لرستان

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان از فعالیت ۱۹ بازارچه نوروزی صنایع‌دستی در استان خبر داد.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان، عطا حسن پور روز شنبه ۱۱ فروردین ماه  گفت: این تعداد بازراچه نوروزی با ۱۴۰ غرفه در شهرهای مختلف استان و نوروزگاه‌ها و اماکن تاریخی فعالیت دارند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان اضافه کرد: در این بازارچه‌ها، رشته‌های مختلف صنایع‌دستی استان مانند گلیم‌بافی، ماشته‌بافی، البسه محلی اقوام لر، خراطی چوب، تولیدات چرمی دست‌دوز، ورشوسازی، میناکاری، نمدمالی، قلم‌زنی روی ورشو، نقاشی روی چوب، مس چکشی، چوغا بافی، جاجیم بافی، سفال و سرامیک در معرض بازدید علاقه‌أمندان قرار گرفته است.

او تصریح کرد: با راه‌اندازی این بازارچه‌ها از ۲۹ اسفند ماه سال گذشته تا ۸ فرودین ماه جاری ۲میلیارد و ۵۱۰میلیون ریال، صنایع‌دستی استان در غرفه‌ها و نمایشگاه‌های یاد شده به فروش رسیده است.

حسن پور با اشاره به بازدید ۳۱۱هزار و ۱۷۶ نفر از مجموع ۱۹ بازارچه فروش نوروزی در سطح استان اظهار کرد: از این تعداد بیش از ۳۲۰۰ نفر از سه کارگاه منتخب؛ طرح کارگاه گردی نوروزی در شهر بروجرد شامل خانه چوب، خانه ورشو (تکیه موثقی) و خانه نساجی (بزرگمهری) بازدید کرده‌اند.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان در ادامه افزود: صنایع دستی لرستان به دلیل تنوع و قدمت از اهمیت بالایی برخوردار بوده و گردشگران در همه فصول؛ ضمن بازدید از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی استان، با این هنرهای سنتی و صنایع‌دستی نیز آشنا می‌شوند.

انتهای پیام/

کد خبر 1403011101818

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha