استقبال بیش از 90هزار نفر از طرح گردشگری دریایی در استان گیلان

معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی گیلان گفت: ​از ۲۴ اسفند ماه ۱۴۰۲ تا ۱۰ فروردین ۱۴۰۳، بیش از ۹۰هزار گردشگر دریایی از جاذبه‌های دریایی و بندری در استان گیلان دیدن کردند.

به گزارش میراث آریا، علی خدمتگزار معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی گیلان، با اشاره به استقبال گردشگران از جاذبه‌های گردشگری دریایی استان گیلان، اظهار کرد: بندرانزلی با ۵۸هزار گردشگر رتبه نخست جذب گردشگر دریایی را در بین سایر شهرستان‌های ساحلی استان دارد.

او با اشاره به ۱۷هزار تردد دریایی صورت گرفته در مدت زمان یادشده، افزود: تاکنون هیچ سانحه دریایی در استان گزارش نشده و مسافران در امنیت کامل از مزایای این طرح بهره‌مند شدند.

معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان با اشاره به بازه زمانی طرح ایمنی گردشگری دریایی استان، خاطرنشان کرد: این طرح توسط اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان به منظور نظارت بر فعالیت‌های گردشگری دریایی با نگاه پیشگیرانه از بروز سوانح از ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ فعال شد و تا ۱۵ فرودین ۱۴۰۳ ادامه خواهد داشت.

خدمتگزار با بیان اینکه  گردشگران دریایی از شناورهای تفریحی مجاز (دارای هویت و پلاک ثبتی) برای گشت‌های ساحلی و تالابی استفاده کنند، تصریح کرد: هموطنان در صورت وقوع شرایط اضطرار با شماره ۱۵۵۰ مرکز هماهنگی جستجو ونجات دریایی این اداره کل تماس حاصل کنند.

استان گیلان بیش از ۲۷۰ کیلومتر نوار ساحلی، مسیرهای تالابی و رودخانه‌های قابل قایقرانی متعددی دارد و همه ساله میزبان هزاران علاقه‌مند به تفریحات آبی است.

انتهای پیام/

کد خبر 1403011101829

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha