ثبت بیش از ۳میلیون سفر دریایی در هرمزگان تا ۱۰ فروردین‌ماه ۱۴۰۳

رئیس کمیته طرح تسهیل سفرهای نوروزی ۱۴۰۳ در هرمزگان، شمار سفرهای دریایی در این استان از ابتدای آغاز طرح تا پایان روز جمعه ۱۰ فروردین‌ماه جاری را ۳میلیون و ۴۷۱هزار و ۸۸۰ نفر مسافر و گردشگر اعلام کرد.

به گزارش میراث آریا، حسین عباس‌نژاد رئیس کمیته طرح تسهیل سفرهای نوروزی ۱۴۰۳ در هرمزگان، در تشریح عملکرد سفرهایی دریایی نوروز ۱۴۰۳ اظهار کرد: از این تعداد ۲میلیون و ۹۵۱هزار و ۹۹۴ نفر مسافر و ۵۱۹هزار و ۸۸۶ نفر گردشگر بوده‌اند. 

او ادامه داد: در این مدت ۲۴۹هزار و ۸۸۹ مسافر از بندر شهید حقانی به عنوان بزرگ‌ترین بندر مسافری کشور به مقصد جزایر قشم، هرمز و هنگام جابه‌جا شده است.  

به گفته رئیس کمیته خدمات حمل و نقل سفرهای دریایی هرمزگان، در این بازه زمانی نیز ۵۵۸هزار و ۶۳۲ دستگاه خودرو از طریق شناورهای لندینگ کرافت از سرزمین اصلی به مقصد جزایر قشم و کیش و برعکس جابه‌جا شدند.

عباس‌نژاد آمار جابه‌جایی مسافران از بندر پهل و قشم را حدود هزار نفر اعلام کرد و افزود: از ابتدای طرح‌ سفرهایی دریایی در استان هرمزگان تا روز جمعه ۱۰ فروردین‌ماه نیز ۲۲۸هزار و ۴۰۲ مسافر از بندر شهید ذاکری قشم تردد کرده‌اند. 

او در خصوص آمار سفرهای دریایی دهمین روز فروردین ماه امسال نیز گفت: در این روز ۱۹۷ هزار و ۱۵۶ مسافر و ۲۱هزار و ۳۲۲ گردشگر از طریق بنادر و اسکله‌های مسافری و گردشگری جابه‌جا شدند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان شمار مسافران نوروزی از بنادر پهل و لافت در روز گذشته (۱۰ فروردین‌ماه) را ۶۰هزار و ۶۵۳ نفر و آمار جابه‌جایی گردشگران در جزیره کیش را نیز ۱۰هزار و ۸۴۶ نفر اعلام کرد.  

طرح تسهیل سفرهای نوروزی از ۲۵ اسفند سال ۱۴۰۲ آغاز شده و تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۳ ادامه دارد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403011101832

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha