رشد ۴۲درصدی بازدید مسافران نوروزی از بناهای شاخص استان یزد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد از رشد ۴۲درصدی بازدیدهای مسافران و گردشگران نوروزی از بناهای شاخص و اماکن تاریخی یزد خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد، سید محمد رستگاری اظهار کرد: مجموع آمار اسکان یزد در بازه زمانی ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ تا پایان روز دهم فروردین ۱۴۰۳ تعداد ۳۹۴هزار و ۱۴۷ نفر بوده است که امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵ درصد رشد دارد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد خاطرنشان کرد: در این بخش مجموع آمار اسکان در واحدهای اقامتی رسمی تعداد ۶۶هزار و ۸۹۰ نفر، مجموع آمار اسکان در مدارس تعداد ۱۱۷هزار و ۶۵ نفر و مجموع آمار اسکان در پارک‌ها و بوستان. های شهرداری تعداد ۸۶هزار و ۶۵۰ نفر بوده است.

او ادامه داد: همچنین آمار اسکان استان در مراکز دارای مجوز مهمان‌سراهای ادارات، سالن‌های ورزشی و خوابگاه‌های دانشجویی تعداد ۳۷هزار و ۱۱۱ نفر و مجموع آمار اسکان در مراکز دارای مجوز ۹۰هزار و ۴۳۱ نفر است.

رستگاری با اشاره به اینکه مجموع آمار بازدید از بناهای شاخص از ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ تا پایان روز دهم فروردین ۱۴۰۳ تعداد ۳۳۸هزار و ۸۲۸ نفر بوده است، از افزایش ۴۲درصدی بازدیدها خبر داد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد با اشاره به افزایش میزان تردد ورودی و خروجی وسایل نقلیه به استان یزد گفت: در مجموع آمار ورودی به استان در بازه زمانی ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ تا پایان روز دهم فروردین ۱۴۰۳ تعداد ۷۳۹ هزار و ۲۸۴ دستگاه بوده است که افزایش ۶ درصدی تردد ورودی‌ها را نشان می‌دهد.

او خاطرنشان کرد: مجموع آمار تردد خروجی از استان در همین بازه زمانی ۷۳۴هزار و ۸۳۹ دستگاه بوده و در حال حاضر شاهد افرایش خروجی به میزان به دو درصد هستیم.

رستگاری تصریح کرد: مجموع مسافر ورودی به استان از تاریخ ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ تا پایان روز دهم فروردین ۱۴۰۳ به وسیله قطار ۱۵هزار و ۲۸۷ نفر و مجموع مسافر خروجی در این مدت تعداد ۱۴هزار و ۲۵۶ نفر بوده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد گفت: مجموع مسافران ورودی به استان از طریق پرواز از تاریخ ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ تا پایان روز دهم فروردین ۱۰هزار و ۵۵۹ نفر و مجموع مسافرین خروجی نیز تعداد ۱۱هزار و ۴۶۱ نفر بوده است.

انتهای پیام/

کد خبر 1403011101835

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha