بیش از یک‌میلیون و ۳۱۱هزار نفر از اماکن تحت پوشش اداره‌کل میراث‌فرهنگی بازدید کردند

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس گفت: آمار بازدیدهای نوروزی از اماکن تحت پوشش این اداره کل در استان فارس به یک‌میلیون و ۳۱۱هزار و ۶۲۸ نفر رسید.

به گزارش میراث آریا و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس، محمد ثابت اقلیدی امروز دوازدهم فروردین‌ماه ۱۴۰۳ افزود: آمارهای ارائه‌شده این بازدیدها از ۲۴ اسفندماه سال گذشته تا روز گذشته یازدهم فروردین‌ماه و از تمامی اماکن تاریخی، فرهنگی و گردشگری تحت پوشش اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس افزود: در مدت مذکور مجموعه فرهنگی تاریخی حافظ با ۳۹۳هزار و ۴۶۵ نفر بازدیدکننده در صدر آمار بازدیدها قرار دارد و پس‌ازآن مجموعه جهانی تخت جمشید با ۳۰۴هزار و ۲۸۱ نفر و مجموعه فرهنگی سعدی با ۲۱۶هزار و ۶۵۰ نفر در رتبه‌های بعدی بازدیدهای مسافران نوروزی قرار دارند.

ثابت اقلیدی گفت: در روز گذشته بیش از ۲۲هزار و ۵۲ نفر از مجموعه فرهنگی حافظ و ۲۱هزار و ۷۳۷ نفر از مجموعه جهانی تخت جمشید و ۱۳هزار و ۷۱۴ نفر از مجموعه فرهنگی و تاریخی سعدی دیدن کردند.

او تأکید کرد: آمار ارائه‌شده تنها متعلق به اماکن تاریخی، فرهنگی و گردشگری تحت پوشش این اداره کل شامل مجموعه‌های تاریخی و فرهنگی حافظ، سعدی، ارگ کریم‌خانی، موزه‌های پارس، سنگ هفت‌تنان و حمام وکیل در شیراز، مجموعه جهانی تخت جمشید و موزه تخت جمشید، نقوش رستم و رجب در شهرستان مرودشت، مجموعه جهانی پاسارگاد، مجموعه جهانی شهر بیشاپور، موزه ساسانی بیشاپورو تنگ چوگان و موزه مردم‌شناسی شهرستان کازرون، کاخ ساسانی سروستان، آتشکده و قلعه دختر فیروزآباد همچنین موزه خط و کتابت نی‌ریز است.

انتهای پیام/

کد خبر 1403011201920

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha