جمهوری اسلامی ایران آماده تقویت روابط با کشورهای مختلف است

سخنگوی وزارت امورخارجه گفت: دولت جمهوری اسلامی ایران در سال جدید نیز آماده تقویت روابط خود با کشورهای مختلف ذیل قوانین و مقررات بین‌المللی است و از توسعه همکاری‌ با کشورهای گوناگون استقبال می‌کنیم.

به‌گزارش خبرنگار میراث‌آریا، ناصر کنعانی امروز یکشنبه ۱۲ فروردین ۱۴۰۳ در مراسم «تکریم پرچم» و گرامی‌داشت روز جمهوری اسلامی که با حضور سید عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و جمعی از سفرای کشورهای خارجی در محل کوشک باغ هنر مجموعه اراضی عباس‌آباد برگزار شد، گفت: روز دوازدهم فروردین، روز درخشان و برگ زرین برای ایران اسلامی به حساب می‌آید و مردم غیور ایران که با رهبری امام راحل موفق به پیروزی انقلاب اسلامی شده بودند در این روز و یعنی در ۵۰ روز بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، با حضور در پای صندوق‌های رای و مشارکت در یک رفراندوم بزرگ به جمهوری اسلامی رای دادند و آری گفتند.

سخنگوی وزارت امورخارجه افزود: این مردم در طول سال‌ها و با گذشت چهار دهه از پیروزی انقلاب اسلامی همواره پای انقلاب و نظام اسلامی ایستاده‌اند و همواره در تمام صحنه‌ها حاضر بودند و باید قدر این مردم را به خوبی دانست.

او ادامه داد: ما صحنه‌ها و موضوعات مختلفی را با مردم عزیز ایران در طول این سال‌ها پشت سر گذاشتیم. ما ۴۵ سال پر شکوه را پشت سر گذاشتیم و شرایط را به خوبی رقم زدیم.

کنعانی تصریح کرد: در طول این سال‌ها در حوزه روابط خارجی و دیپلماتیک دوران درخشانی را پشت سرگذاشتیم و در سال گذشته نیز دولت جمهوری اسلامی ایران روابط خود را با کشورهای مختلف تقویت بخشید و در سال جدید نیز دولت آمادگی دارد تا روابط خود را با کشورهای گوناگون ذیل قوانین و مقررات بین‌المللی تقویت کند و توسعه دهد.

سخنگوی وزارت امورخارجه در ادامه صحبت‌های خود با تبریک فرارسیدن سال جدید و ماه رمضان گفت: در سال جدید برای تمام مردم عزیز ایران آرزوی توفیق و سربلندی داریم و امیدواریم سال ۱۴۰۳، سالی توام با برکت و موفقیت برای مردم عزیز و دولت جمهوری اسلامی ایران باشد.

او در پایان صحبت‌های خود به موضوع غزه اشاره و خاطرنشان کرد: روزهای دردناکی را در غزه شاهد هستیم. ماشین کشتار رژیم صهیونیستی فعال است و امیدواریم جوامع بین‌المللی به این نسل‌کشی پایان دهند.

انتهای پیام/

کد خبر 1403011201921

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha