رویداد «تکریم پرچم» برگزار شد / اهتزاز پرچم ۱۵۰ متری در تهران

دهمین رویداد «تکریم پرچم» و گرامی‌داشت روز جمهوری اسلامی ایران، با حضور سید عزت الله ضرغامی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد برگزار شد.

به‌گزارش خبرنگار میراث‌آریا، این رویداد امروز یکشنبه ۱۲ فروردین ۱۴۰۳ و هم زمان با فرا رسیدن روز جمهوری اسلامی، با حضور وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، جمعی از سفرای کشورهای خارجی، سخنگوی وزارت امور خارجه، تعدادی از مسئولان شهرداری تهران و ... در محل باغ کوشک هنر واقع در منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد تهران برگزار شد.

محمدحسین حجازی مدیرعامل مجموعه فرهنگی گردشگری عباس‌آباد در سخنانی با قدردانی از حضور ضرغامی و سفرای کشورهای خارجی در این مراسم گفت: اهتزاز پرچم برای مردم غرورآفرین است و در همه جای دنیا پرچم در بلندترین نقطه شهر برافراشته می‌شود.

او افزود: پرچم نماد همبستگی یک ملت است و در طول تاریخ هم نماد موفقیت ملت‌ها بوده و اجازه نمی‌دهد راه و هدف متعالی ملت فراموش شود.

مدیرعامل مجموعه فرهنگی گردشگری عباس آباد اضافه کرد: اهتزاز پرچم برای مردم غرور آفرین است و اگر هر کجا پرچم از دست سربازی افتاده سردارانی بوده اند که نگذاشتند بر زمین بیفتد.

حجازی ادامه داد: مجموعه عباس‌آباد در مسیر گردشگری جهانی و برگزاری مراسم‌ها و اجلاس بین‌المللی در سال ۲۰۲۵ پیگیری‌هایی انجام داده است و طراحی و نصب بزرگ‌ترین و بلندترین پرچم جمهوری اسلامی در بلندترین نقطه این‌مجموعه از جمله فعالیت‌های این مجموعه است‌که سالانه برگزار می‌شود.

مدیرعامل مجموعه فرهنگی گردشگری عباس آباد گفت: امروز برای بزرگداشت سالروز پیروزی جمهوری اسلامی ایران و ارادت به شهدا و جانبازان دور هم جمع شدیم، زیرا در چنین روزی مردم فهیم ایران با رهبر کبیر انقلاب پیمان بستند.

در این مراسم بلندترین و سنگین‌ترین پرچم کشور به ارتفاع ۱۵۰ متر و وزن ۳۰۰ کیلوگرم با ابعاد ۲۲ در ۴۶ متر معادل ۱۰۲۴ مترمربع به اهتزاز درآمد.

در این مراسم همچنین از جمعی از افتخارآفرینان در حوزه های مختلف و نیز از خانواده شهیده ریحانه سلطانی‌نژاد، شهیده حادثه تروریستی کرمان (دختر کاپشن صورتی) تجلیل به عمل آمد.

پایان‌بخش این مراسم عکس یادگاری سفرای کشورهای خارجی شرکت‌کننده در این مراسم بود.

انتهای پیام/

کد خبر 1403011201939

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha